رییس کمیسیون عمران: ورودی یک شهر ویترین و چشم و چراغ آن شهر است

رییس کمیسیون عمران: ورودی یک شهر ویترین و چشم و چراغ آن شهر است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «نواب قائدی» ضمن بررسی طرح بازنگری دیواره زیرگذر گلستان، با بیان اینکه ورودی یک شهر ویترین و چشم و چراغ آن شهر محسوب می‌شود، افزود: زمانی‌که گردشگر و مسافری وارد شهر می‌شود، اولین صحنه ای که مشاهده می‌کند ورودی شهر است و این مساله در ذهن مسافر برای معرفی شهر تاثیرگذار است .

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم مورد توجه شورای پنجم، اتمام پروژه‌های نیمه تمام است که زیرگذر گلستان یکی از این پروژه‌هاست که فاز اول آن به بهره برداری رسیده و فازهای بعدی آن نیز در حال انجام است .

دکتر قائدی افزود: به دلیل واقع شدن این زیرگذر در دروازه محور شمالغرب شیراز و موقعیت استراتژیک آن باید معماری بدنه زیرگذر در جهت ارتقای عملکرد بصری و کارکرد محیطی طرح، به صورت ویژه مد نظر قرار گیرد و در انتخاب و اجرای مصالح نمای دیواره جهت دوام و ماندگاری و کاهش هزینه‌های آن در دوره بهره برداری، بررسی و دقت لازم صورت پذیرد .

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر در ادامه از بررسی تعیین نرخ کرایه دوچرخه‌های عمومی در این کمیسیون خبر داد و افزود: به منظور یکپارچگی با سایر شیوه‌های حمل و نقلی و ایجاد انگیزه در شهروندان و همچنین به منظور استفاده بیشتر از دوچرخه، لایحه پیشنهادی شهرداری در این خصوص در حال بررسی است تا تعدیل‌های لازم بر روی آن اعمال شود .

عضو هیات رئیسه و سخنگوی شورای شهر شیراز همچنین درخصوص اصلاح بند ۴ مصوبه بودجه سال ۹۷ شهرداری شیراز در خصوص سهم آسفالت مناطق شهرداری و سازمان عمران، تصریح کرد : در راستای پاسخگویی شهرداری مناطق به نیازهای شهروندان در زیرسازی و آسفالت کوچه ها و استفاده از ظرفیت فنی و تجهیزات مناطق در این بخش، این امکان برای مناطق فراهم شد تا در زیرسازی واسفالت معابر با عرض کمتر از ۱۲ متر از طریق تهیه آسفالت توسط سازمان عمران وتا سقف ۵۰ درصد ردیف بودجه مربوطه اقدام کنند و معابر با عرض بیشتراز  ۱۲ متر نیز بر عهده سازمان عمران باشد، البته تهیه آسفالت مورد لزوم را نیز در کلیه موارد سازمان عمران تامین خواهد کرد .

قائدی افزود: به منظور آسایش و رفاه و ارتقاء سطح زندگی شهروندان و زیباسازی منظر شهری، در بودجه  سال ۹۸ بودجه بیشتری جهت زیرسازی و آسفالت درسطح شهربه ویژه مناطق کم برخوردار پیش بینی خواهد شد تا شاهد کوچه های خاکی و بدون آسفالت در سطح شیراز که زیبنده شهر و شهروندان عزیز نیست نباشیم .

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: همانطور که نسبت به پروژه‌های عمرانی شاخص حساسیت ونگاه ویژه داریم، نسبت به آسفالت معابرشهر نیز باید این دیدگاه را داشته باشیم و سازمان عمران و شهرداریهای مناطق باید با یک برنامه ریزی صحیح، در این راستا تلاش وافر داشته باشند .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات