جمالی نژاد: توسعه گردشگری منبع خوبی برای ایجاد درآمدهای پایدار شهرداریها و دهیاریهاست

جمالی نژاد: توسعه گردشگری منبع خوبی برای ایجاد درآمدهای پایدار شهرداریها و دهیاریهاست

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به وجود جاذبه‌های طبیعی منحصربفرد کشور برای جذب گردشگر گفت: شهرداریها و دهیاریها با تقویت زیرساختهای گردشگری علاوه بر کسب درآمد پایدار می توانند به رونق فضای کسب و کار در بخش های مختلف شهر و روستا هم کمک نمایند.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد که عصر چهارشنبه ۱۴ آذر ماه در دیدار اصغر سلیمی نماینده سمیرم و منصور مرادی نماینده مریوان و سروآباد و جمعی از شهرداران و روسای شوراها و دهیار منتخب حوزه های انتخابیه سخن می گفت، گردشگری را به عنوان یکی از مهمترین محورهای ایجاد درآمد پایدار برای شهرداریها و دهیاریها برشمرد و با اشاره به وجود جاذبه های گردشگری سمیرم و استان کردستان گفت: ‌انتظار ما اینست که شهرداری های مناطق دارای جاذبه های گردشگری و طبیعی با توجه به ظرفیتهای مناطق و تجربیاتشان در زمینه پذیرایی از گردشگران و مسافران؛ درموضوع ایجاد درآمد پایدار و ارایه محصولات بومی و صنایع دستی، نمونه باشند.

وی افزود: مناطق زیادی در کشور دارای ظرفیتهای مناسبی برای توسعه گردشگری، بوم گردی و کویرگردی هستند که سرمایه خوبی برای تامین درآمدهای شهرداری ها و دهیاری های این مناطق محسوب می شود ولی باید با برنامه ریزی های اصولی و استفاده از مشارکتها و منابع مردمی و جذب سرمایه گذار برای ایجاد و توسعه زیرساختهای گردشگری خاص این مناطق اقدام نمود.

جمالی نژاد همچنین با تاکید بر ضرورت تغییر در نگاه به اداره شهر و شهرداری با توجه به محدودیتهای کنونی دولت در حوزه منابع مالی، اظهار کرد: شهرداری ها و شوراها برای اجرای پروژه های عمران شهری باید بطور جدی وارد عرصه جذب سرمایه گذار و ایده ها و افکارخلاقانه ای شوند که می تواند منتهی به ایجاد درآمد پایدار و اشتغال و ثروت شود.

وی تاکید نمود: تفکر اداره شهر با کمک های مالی ناچیز دولت پاسخگوی انتظارات مردم و توسعه زیرساختهای شهر نیست و شوراها و شهرداری ها باید در مسیر ایجاد درآمد پایدار از ظرفیتهای شهر و جذب سرمایه گذار گام بردارند.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در ادامه از اعطای وام به طرح های اقتصادی، درآمدزا و اشتغالزای شهرداری ها و دهیاری ها خبر داد و گفت: شهرداریها و دهیاریها در صورت داشتن شرایط لازم می توانند از این تسهیلات استفاده نمایند.

جمالی نژاد با اشاره به درخواستهای شهرداران در خصوص رفع مشکلات استخدامی گفت: ساماندهی نیروی انسانی شهرداریها با هماهنگی سازمان اداری و استخدامی کشور در اولویت کاری سازمان شهرداریها و دهیاریهاست و در تلاشیم ابتدا کارکنان قراردادی و در مرحله بعد کارکنان شرکتی تبدیل وضعیت شوند.

در این دیدارها برخی مشکلات و انتظارات شهرداری های متوسط و کوچک مطرح شد که عبارت بود از: ضرورت حمایت از شهرداری های کم جمعیت و تازه تاسیس، حمایت از دهیاری ها، کمک به ایجاد درآمد پایدار، تامین ماشین آلات و قیر مورد نیاز شهرداری ها، تقویت آتش نشانی ها، کمک به ساماندهی اصولی پسماندهای شهری و روستایی، تسریع در تبدیل وضعیت و رفع مشکلات استخدامی کارکنان شهرداریها.

تصاویر مرتبط

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات