شکارچیان گراز دستگیر شدند

شکارچیان گراز دستگیر شدند

پیمان زرین روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: سه شکارچی ساکن شهرستان همدان و یکی از استان های مجاور با ۲ قبضه سلاح گلوله زنی در منطقه کبودراهنگ حضور می یابند.
وی اضافه کرد: آنها با شکار یک راس گراز و جدا کردن سر این گونه جانوری، لاشه آن را در داخل خودروی پاترول قرار داده و قصد خروج از مسیرهای فرعی را داشتند.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان کبودراهنگ بیان کرد: عوامل انتظامی به سرنشینان این وسیله نقلیه مشکوک شده و پس از توقیف و بازرسی خودرو لاشه گراز را کشف می کنند.
زرین ادامه داد: نتایج بررسی ها موید این بود که یکی از سلاح های کشف شده از شکارچیان بدون مجوز بوده همچنین این افراد با داشتن مجوز شکار پرنده اقدام به شکار غیرمجاز گراز کرده اند.
وی با بیان اینکه شکارچیان سابقه شکار غیرمجاز داشته اند گفت: پرونده این افراد تکمیل و تحویل مرجع قضایی شده است.
خوک وحشی یا گراز دارای جثه بزرگ و گردنی کوتاه است همچنین پوزه دراز و استوانه ای شکل، دندان های نیش بلند، بدنی پوشیده از موهای زبر و چشم های ریز از مشخصه های بارز این پستاندار است.
زاد و ولد این گونه در فصل بهار آغاز شده و بین چهار تا ۱۲ توله از یک جفت گراز متولد می شوند و اینگونه جانوری حدود ۲۰ سال عمر می کند.
همدان دارای ۶ منطقه حفاظت شده و ۱۱منطقه شکار ممنوع است؛ همچنین طبق مطالعات صورت گرفته در سه دهه اخیر، ۴۰ گونه پستاندار، ۱۸۱گونه پرنده، ۴۳ گونه خزنده، ۲۴ گونه ماهی و چهارگونه ۲ زیست در این استان شناسایی شده است.
http://www.irna.ir/hamedan/fa/News/۸۳۱۲۲۶۳۰ لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات