لزوم ارتقای کمی و کیفی برنامه‌های حوزه سلامت برای شهروندان تبریز

لزوم ارتقای کمی و کیفی برنامه‌های حوزه سلامت برای شهروندان تبریز

به گزارش شهریار، محمدحسین حسن زاده صبح امروز در نشست مشترک با معاونین فرهنگی مناطق و مسئولان خانه‌های سلامت شهرداری تبریز اظهار داشت: امروزتجربه نشان داده که هیچ برنامه و طرحی بدون پشتوانه فرهنگی به مقصد صحیح خود نمی رسد .

حسن زاده با اشاره به افزایش اعتبارات بخش فرهنگی در بودجه ۹۸ تصریح کرد: این اتفاق خبری خوش برای حوزه فرهنگی به شمار می رود که باید برای استفاده از تمام ظرفیت ها جهت تحقق حداکثری این بودجه تلاش کنیم .

وی افزود: مدیریت فرهنگی و اجتماعی مناطق هر یک به نوبه خود باید با تدوین برنامه های راهبردی، برای اجرای برنامه های فرهنگی متناسب با نیاز شهروندان هر نقطه از شهر، تلاش کنند .

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز همچنین یادآور شد: مدیران فرهنگی اجتماعی باید جهت فعالیت در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برنامه ریزی مدون داشته باشند تا متناسب با این برنامه ها، بودجه تخصیص یافته برای سال ۹۸ افزایش یابد .

حسن زاده با تاکید بر لزوم بسط و گسترش اقدامات فرهنگی، اظهار داشت: فرهنگ بسترساز توسعه شهری است و با تکیه بر همین موضوع باید دیدگاه های خود را در مقوله های فرهنگی اجتماعی وسیع تر سازیم تا متنلسب با نیازهای فرهنگی اقشار مختلف جامعه بتوانیم برنامه های خوبی ارائه دهیم .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برنامه‌های ما باید فراگیر برای تمامی شهروندان باشد، گفت: امروز تعریف شهر بسیار متفاوت تر از گذشته است و مسئولان شهری باید برای تمامی شهروندان یک شهر برنامه داشته باشند .

حسن زاده ادامه داد: تمامی شهروندان اعم از سالم و معلول باید از خدمات فرهنگی و اجتماعی بهینه برخوردار باشند و ما نمی توانیم با هیچ بهانه ای عده ای از شهروندان را نادیده بگیریم .

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز با تاکید بر اهمیت مشارکت شهروندان در اجرای برنامه های محله محور، خاطرنشان کرد: در این زمینه می توان  از طریق نظرسنجی از اهالی محلات و پایش نیازهای آنها، جهت اجرای برنامه های متناسب با نیاز شهروندان در فرهنگسراها و سرای محلات اقدام کرد .

وی با اشاره به اینکه نباید در برنامه های خود قشر سالمند شهری را فراموش کنیم، گفت: برنامه های مناسبتی برای یک روز  خاص نمی تواند انتظارات را در این خصوص برآورده سازد و باید در طول سال نیز برنامه های ویژه برای سالمندان در فرهنگسراها برگزار شود .

حسن زاده ادامه داد: همچنین سالمندان نیازهای متنفاوت تری از سایر شهروندان دارند که باید با مناسب سازی، محلی برای استفاده سهل تر این قشر ایجاد شود .

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز در پایان تصریح کرد: کلیه مدیران فرهنگی و اجتماعی مناطق جهت هماهنگی با خانه های سلامت شهرداری تبریز، عملکرد اجرایی خود را به صورت مکتوب و مصور به اداره کل سلامت و امور اجتماعی ارائه دهند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات