عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی آغاز می‌شود

عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی آغاز می‌شود

معاون عمران شهری شهردار اصفهان از آغاز عملیات اجرایی حلقه حفاظتی ترافیکی شهر اصفهان به طول ۷۸.۲ کیلومتر، با احداث تقاطع غیرهمسطح شهید اردستانی در هفته جاری خبر داد.

ایرج مظفر با بیان اینکه احداث یک حلقه حفاظتی پیرامون اصفهان یکی از طرح هایی است که درجهت رفع مشکلات ترافیکی موجود و جلوگیری از پیشرفت آن در کلانشهر اصفهان مورد توجه قرارگرفته است، اظهار کرد: در همین راستا عملیات اجرایی حلقه حفاظتی کلانشهر اصفهان آغاز می شود؛ طول این حلقه حفاظتی ۷۸.۲ کیلومتر و دارای چهار خط رفت و برگشت است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه ۲۳ تقاطع غیرهمسطح و هفت پل بزرگ بخش‌هایی از این طرح را شامل می‌شود، گفت: ۴۵.۸ کیلومتر از این طرح در ۱۱ منطقه از کلانشهر اصفهان، ۲۸.۶ کیلومتر آن در محدوده پنج شهر دولت آباد، خورزوق، خمینی شهر، درچه و شهر ابریشم و ۳.۸ کیلومتر آن در محدوده فرمانداری ها قرار دارد.

وی افزود: حلقه حفاظتی شهر اصفهان، مجموعه ای از بزرگراه‌ها و تقاطع های غیرهمسطح است که دارای اثرات اجتماعی و اقتصادی همچون تسهیل عبور و مرور در سطح شهر، کاهش اتلاف وقت و کاهش مصرف سوخت، کاهش بار ترافیکی در مبادی ورودی شهر و توزیع ترافیک در ورودی شهر قبل از رسیدن به هسته شهر است.

مظفر ادامه داد: حذف ترافیک بین شهری، سهولت عبور از اصفهان، کاهش اثرات منفی ترافیک نظیر آلودگی هوا، کاهش اتلاف وقت و تصادفات، کاهش بار ترافیکی حلقه سوم، جلوگیری از گسترش بی رویه ساخت و ساز، گسترش کمربند سبز اصفهان و جلوگیری از ورود وسایل نقلیه سنگین به شهر که هم اکنون مشکلاتی را برای ساکنان مناطق ۷، ۱۲ و ۱۴ ایجاد کرده است، از دیگر تاثیرات اجتماعی و اقتصادی پروژه بزرگ حلقه حفاظتی اصفهان است.

وی با بیان اینکه در هفته جاری عملیات عمرانی طرح تقاطع غیرهمسطح شهید اردستانی به عنوان یکی از تقاطع های حلقه حفاظتی آغاز می شود، ادامه داد: هدف از اجرای این پروژه، کاهش ترافیک در منطقه ۱۴ و جلوگیری از ورود کامیون ها به داخل منطقه، افزایش ایمنی، کاهش خطرات و تصادفات جاده ای است.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه طرح تقاطع غیرهمسطح اردستانی در مناطق ۱۰ و ۱۴ شهر اصفهان اجرایی می شود، گفت: مساحت آزادسازی منطقه ۱۴ برای این پروژه بالغ بر ۱۲۱ هزار مترمربع و در منطقه ۱۰، بالغ بر ۱۲۷ هزار مترمربع است.

به گفته وی هزینه اجرایی تقاطع غیرهمسطح شهید اردستانی، حدود ۴۵۰ میلیارد ریال است که برای آزادسازی در منطقه ۱۴ حدود ۱۴۰ میلیارد ریال و در منطقه ۱۰ حدود ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار صرف می شود؛ در مجموع برای آزادسازی و اجرای تقاطع غیرهمسطح شهید اردستانی حدود ۷۴۰ میلیارد ریال اعتبار صرف می شود.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح از بار ترافیک در مبادی ورودی به شهر اصفهان و رینگ سوم کاسته خواهد شد و ترافیک بین شهری حذف خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات