مسئولیت‌پذیری و مطالبه اجتماعی را از یاد نبرید

مسئولیت‌پذیری و مطالبه اجتماعی را از یاد نبرید

مسئولیت‌پذیری و مطالبه اجتماعی را از یاد نبرید

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدرضا حیدری، طی یادداشتی به مناسبت فرارسیدن ۱۶ آذرماه، روز دانشجو، یاد و خاطره این روز را گرامی داشت؛ متن یادداشت به شرح ذیل است:

۱۶ آذر برای نسل من بو و فضای خاص خود را داشت. حیاط دانشگاه در این ‌روز به صحنه تجمع زنان و مردانی تبدیل می‌شد که در تلاش بودند سالروز دهه‌ها ایستادگی دانشجویان در برابر استبداد و استعمار را پاس بدارند؛ هرکس با اندیشه، هویت و سیاق خودش از این‌ مجال استفاده می‌کرد. تضارب آرا و افکار به دلیل حیات گروه‌های سیاسی مختلف با گرایش‌های گوناگون، زنده و پویا درجریان بود؛ اگرچه عدالت‌خواهی سایه‌اش بیش ‌از سایر خط و ربط‌ها بر فضای دانشگاه‌ها سنگینی می‌کرد.

دانشجویان به‌ دور از شعار و نمایش‌، درد و دغدغه مردم و جامعه خویش را داشتند. حال این‌که مسیر پیگیری مطالبات و انتخاب تئوری را درست می‌رفتند یا اشتباه، جای آسیب‌شناسی جداگانه دارد.

امروز که فضای ساکن و نسبتا راکد دانشگاه‌ها را می‌بینم، آن جنب‌وجوش دهه‌های پیشین بیشتر به چشمم می‌آید.

تردیدی نیست که همه مسئولان، اهالی قدرت و سیاست‌گذاران دانشگاه‌ها در به‌وجود آمدن این وضعیت نقش دارند، اما نباید از سهم و نقش خود دانشجویان نیز به‌سادگی عبور کرد.

دانشجویان ما نیز گویا دیگر رغبتی به نقش‌آفرینی فعال و مطالبه مستمر از مردم و مسئولان درجهت بهبود وضعیت کشور در ابعاد مختلف ندارند.

حال این‌که این وضعیت ناشی از جدی‌نگرفتن و بی اعتنایی به نقش‌آفرینی و مطالبات جنبش‌های دانشجویی در سال‌ها و دهه‌های پیشین است یا سوق پیداکردن دانشجویان به سوی پیگیری تمایلات فردی و رونق‌گرفتن سبک‌‌زیست فردگرا؛ نیز باید به آن پاسخی درخور داد.

بنده اما به سهم و نوبه خودم از تمامی دانشجویان و عموم دانشگاهیان عزیز شهرمان دعوت می‌کنم تا با نقد جدی، سازنده، مستمر و مشارکت فعال و مسئولانه در امر مدیریت‌شهری ما را یاری‌ کنند.

اطمینان می‌دهم که تندترین نقدهای شما هم حتی ذره‌ای خاطر ما را مکدر نخواهد کرد، بلکه این زیر ذره‌بین و بوته نقد بودن، موجب کارآمدی و پویایی بیشتر شورای اسلامی شهر خواهدشد.

آغوش ما همچون گذشته به‌سوی شما باز است، با حضور فعال و نقدهای جان‌دارتان در امر مدیریت شهر، همراه همیشگی ما باشید.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات