تعامل و همکاری برای رفع مشکل ورود فاضلاب به اراضی کشاورزی

تعامل و همکاری برای رفع مشکل ورود فاضلاب به اراضی کشاورزی

صبح امروز ۱۴ آذرماه جلسه ای در خصوص رفع مشکل ورود فاضلاب به باغ ها و زمین های کشاورزی حاشیه شهر در محل شهرداری باغملک برگزار گردید.

معاون فرماندار باغملک در این جلسه از لزوم تعامل سازنده درون شهرستانی برای حل این مشکل سخن گفت. علی محمد زنگنه افزود: با توجه به اینکه جداول سطح شهر توسط شهرداری برای دفع آبهای سطحی طراحی و احداث شده اما به هر دلیل طی سالیان قدیم تاکنون برای دفع فاضلاب و همچنین مسیر انتقال آب به باغ ها و مزارع نیز مورد بهره برداری قرار گرفته که امروز شاهد مشکلاتی از جنبه سلامت و احتمال بروز بیماری شده است.

زنگنه همچنین با اشاره به تلاش های مهندس خادمی نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی از اختصاص بودجه و کددار شدن پروژه ساماندهی قنات باغملک نیز خبر داد و ابراز امیدواری کرد که جهاد کشاورزی در این زمینه گامی موثر بردارد.

در ادامه جلسه شهردار باغملک گفت: همانطور که اعضای محترم جلسه مطلع هستند این مشکل ریشه در سنوات قبل دارد اما هدف ما فرافکنی و یا کنکاش درباره علت اصلی موضوع نیست بلکه بعنوان خدمتگزاران مردم دنبال بهترین راه حل هستیم.

اسحق سعادت افزود: با پیگیری های انجام شده اعتباراتی برای ساماندهی مشکل فاضلاب در منطقه ارغوانی جذب کرده ایم که در آستانه برگزاری مناقصه آن هستیم و در عین حال با وجود مشکلات مالی و موانع آماده هر گونه همکاری در خصوص موضوع اصلی جلسه یعنی ورود فاضلاب به باغ ها و مزارع از سمت محله شهید تاراس نیز هستیم.

در ادامه مدیران ادارات جهاد کشاورزی، آبفا، بخشدار مرکزی، محیط زیست ، آل صفری عضو شورای اسلامی شهر و محرابی کارشناس شبکه بهداشت به بحث و تبادل نظر در این باره پرداختند و در پایان مقرر گردید؛ ظرف مدت ۱۵ روز ادارات متولی امر (جهاد کشاورزی و آبفا) با حضور کارشناسان نسبت به مصالحه با باغداران، تعیین مسیر، تملک و برآورد هزینه ها اقدام و در جلسه آتی در محل اداره جهاد کشاورزی در خصوص نحوه اجرای پروژه از طریق احداث کانال، چاه جذبی، سپتیک تانک و یا هر راه حل دیگری تصمیم گیری و اقدام شود.

IMG_۷۲۳۳

IMG_۷۲۵۱

IMG_۷۲۴۹

روابط عمومی شهرداری باغملک

شورای اسلامی شهر باغملک

لینک اصل خبر در سایت شهرداری باغ ملک

    منبع خبر

    شهرداری باغ ملک

    شهرداری باغ ملک یک شهرداری در شهر باغ ملک می باشد

      نظرات