تلاش شورای اسلامی شهر شیراز برای اصلاح ساختار مدیریت فرهنگسراهای شهرداری

تلاش شورای اسلامی شهر شیراز برای اصلاح ساختار مدیریت فرهنگسراهای شهرداری

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، «احمد تنوری» گفت: بررسی اساسنامه سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری شیراز مبنی بر برنامه ریزی، مدیریت، ایجاد و تجهیز مراکز فر هنگی با استفاده از مشارکت و واگذاری مدیریت به بخش خصوصی و تشکل‌های حرفه‌ای و نظارت بر انها در دستور کار کمیسیون قرار گرفت .

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شیراز گفت: مقرر شد سازمان فرهنگی، دیدگاه کارشناسی خود را نسبت به نحوه مدیریت فرهنگسراها و وضع موجود اماکن فرهنگی به کمیسیون گزارش دهد تا در کمیته های تخصصی کمیسیون فرهنگی دوباره بررسی و نتیجه حاصله به کمیسیون ارائه شود .

» سیداحمدرضا دستغیب» رییس شورای اسلامی شهر شیراز در این کمیسیون گفت: دیدگاه اصلی فرهنگسراها، برنامه ریزی برای اوقات فراغت است به گونه‌ای که با جذب افراد به این مکان و فعالیتهای فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی کم شود .

رییس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: فرهنگسراها باید به صورت هیات امنایی و با حضور افراد با تفکر فرهنگی محله و نظارت شهرداری اداره شوند .

وی ادامه داد: افراد محله می‌توانند نیاز محل را شناسایی و فرهنگسراها را در این راستا بهتر اداره کنند .

دستغیب گفت: در فرهنگسراهای جنوب شهر، نباید وجهی از کودکان دریافت شود بلکه هدف این است که برای اوقات فراغت انها جذابیتی در فرهنگسراها ایجاد کرد تا از اسیبهای اجتماعی دور باشند .

دکتر «علی ناصری» در این جلسه گفت: با بررسی میزان بهره‌وری فرهنگسراها، سرای محله و اماکن فرهنگی متوجه خواهیم شد نیروهای انسانی مشغول بکار، آموزش لازم را ندیده اند به گونه ای که با وجود تلاش زیاد هم به هدف اصلی دست نمی‌یابند .

وی افزود: سبک‌های مدیریتی برای محلات متفاوت است که باید به این نکته توجه ویژه شود .

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: باید مسائل مختلف اماکن فرهنگی به کمیته‌های مختلف کمیسیون فرهنگی ارجاع و نتیجه حاصله از بررسی، به کمیسیون ارائه شود .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات