شهرداری با تمام توان در صدد حفظ باغ سالاریه است/ پس از ورود مستقیم شهرداری به موضوع از سال گذشته هیچ درخت سالمی حذف نشده است

شهرداری با تمام توان در صدد حفظ باغ سالاریه است/ پس از ورود مستقیم شهرداری به موضوع از سال گذشته هیچ درخت سالمی حذف نشده است

به گزارش شهرنیوز؛ پیام جوادیان با اشاره به اقدامات صورت پذیرفته در جهت حفظ باغ سالاریه گفت: در اواخر سال ۹۶ و بعد از گذشت ۲۰ سال به کارشناسان فضای سبز سازمان و منطقه اجازه ورود به عرصه باغ داده شده و در این محدوده زمانی تا امروز اقدامات مناسبی برای حفظ، نگهداری و حراست از باقی مانده درختان صورت پذیرفته است.
وی با اشاره به اینکه اطلاعات کاملی از درختان خشک شده و درختان سالم و شرایط موجود باغ جمع آوری شده است، ادامه داد: با تعریف یک پروژه و پس از تامین اعتبارات لازم در کمترین زمان اقدامات بهینه ای از قبیل، حذف علف های هرز، سم پاشی، هرس ،مبارزه با آفات و بیماری ها و... در قالب ۸۰۰ نفر روز کارگر صورت پذیرفته و پس ار آن نیز کارگران و باغبانان به صورت مستمر  و هفتگی در محل حضور داشته و اقدام به امور نگهداری می کردند.
جوادیان افزود: در بحث آبیاری نیز تاکنون بیشتر از ۱۰ تانکر آب به ویژه در اواخر بهار و در طول فصل تابستان و در مجموع به میزان ۱۰۰.۰۰۰ لیتر       درختان مجموعه را آبیاری کرده اند.
مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به بازدید تیم های تخصصی گیاه پزشکی در چند نوبت و بررسی شرایط درختان مجموعه گفت: با توجه به محدودیت های قانونی حضور شهرداری در محدوده باغ با این وجود در بررسی های بعمل آمده در بازدید تیم گیاه پزشکی مشخص شده با توجه به عدم رسیدگی و آبیاری مناسب، نگهداری بهینه درختان و مبارزه با آفات و بیماری ها در سالهای گذشته، مشکلات و آفات گیاهی برای درختان ایجاد شده و  تعداد دو اصله درخت کاج تهران دچار آفت پوست خوار شده بودند که علاوه بر امکان سقوط و آسیب به سایر درختان، امکان سرایت این بیماری به مابقی درختان و حتی فضای سبز  موجود در معابر اطراف به ویژه میدان سالاریه نیز وجود داشت.
وی با بیان اینکه از بروز بیماری و آفات در این درختان اطمینان حاصل شد گفت: بر این اساس پس از هماهنگی لازم و اطمینان از این موضوع اجازه حذف این درختان و خروج فوری تنه های آلوده  به مجموعه داده شد تا به سایر درختان مجاور آسیبی نرسد.
جوادیان با اشاره به این موضوع که عزم مدیران استان و مجموعه شهرداری بر حفظ این باغ است افزود: پس از ورود مستقیم شهرداری به موضوع باغ سالاریه هیچ درخت سالمی از مجموعه حذف نشده است.
وی تاکید کرد: شهرداری با تمام توان در صدد حفظ باغ سالاریه بوده و با احترام به حقوق و مالکین مجموعه آمادگی دارد ضمن توافق زمینی را در بلوار پیامبر اعظم (ص) معاوضه نماید.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری قم

    منبع خبر

    شهرداری قم

    شهرداری قم

    شهرداری قم یک شهرداری در شهر قم می باشد

      نظرات