ای کاش حادثه پلاسکو رویا بود نه واقعیت/مردم باید آموزش های آتش نشانی را فرا گیرند


در دیدار سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با شهردار کرمان:

ای کاش حادثه پلاسکو رویا بود نه واقعیت/مردم باید آموزش های آتش نشانی را فرا گیرند


سرویس خبر: مدیریت ارتباطات و بین‌الملل شهرداری کرمان

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در دیدار با شهردار کرمان گفت:مردم باید آموزش های آتش نشانی را فراگیرند.

جلال ملکی با بیان اینکه در آستانه دومین سالگرد حادثه پلاسکو قرار داریم ،گفت: ای کاش حادثه پلاسکو یک رویا بود نه واقعیت و هنوز انتظار دارم که صبح از خواب بیدارشوم و ببینم که این اتفاق تلخ، خوابی بیش نبوده است.
وی اظهار کرد: حادثه پلاسکو واقعیت تلخی است که باید آن را بپذیریم ومن اعتقاد دارم اگر از این حوادث تلخ عبرت نگیریم باید منتظر حوادث تلخ‌تر باشیم.
وی افزود: پلاسکو حاصل ۵۷ سال بی‌احتیاطی بود و قبل ازآن حادثه بزرگ، چند بار به آتش سوزی‌های کوچک دچار شده بود.
و سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: همه این حوادث تلنگری  برای پلاسکو نشینان ومتولیان آن بود و زمانی که پلاسکو دچار آتش‌سوزی بزرگ شد همه از زیر بار مسوولیت شانه خالی کردند.
ملکی با اشاره به این که علی‌رغم اخطارهای سازمان آتش نشانی، برای ایمنی ساختمان پلاسکو کاری انجام نشد؛ افزود:  ما حتی آمادگی خود را برای برپایی کلاس‌های آموزشی اعلام کردیم اما استقبالی از سوی ساکنان نشد؛ تا این که پلاسکو در ۳۰ دماه ۹۵ دیگر نتواست تحمل کند و با آتش فرو ریخت.
سخنگوی  سازمان آتش نشانی تهران تصریح کرد: این مشکل تنها متوجه پلاسکو نیست چرا که بسیاری از ساختمان‌ها در تهران چنین وضعیتی دارند و باید به ایمنی آن‌ها اهمیت داد؛ به همین دلیل هیچ تضمینی وجود ندارد که پلاسکو آخرین حادثه باشد و باید از این حادثه درس عبرت بگیریم.
وی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره‌ شهدای حادثه‌ پلاسکو تاکید کرد: اگر در زمان حادثه پلاسکو تمام مردم دنیا به احترام آن‌ها ایستادند به واسطه رشادت‌ها وایثارگری آن‌ها بود چرا که آتش‌نشانان پلاسکو می‌توانستند وارد ساختمان نشوند اما شجاعانه وارد عملیات شدند وهمه شهروندان را خارج کردند و متاسفانه خود در آتش ماندند.
ملکی تصریح کرد: آتش‌نشانی تنها شغل نیست بلکه نوعی ایثارگری است و آتش‌نشان‌ها به واسطه‌ی روحیه وذات متفاوت خود قبل از این که دنبال مباحث مادی ومالی باشند عشق به خدمت و روحیه ایثارگری دارند چرا که آن‌ها برای نجات دادن جان کسانی دل به آتش می‌زنند که آن‌ها را نمی‌شناسند.
گفتنی است این دیدار با بازدید از ایستگاه های آتش نشانی کرمان همراه بود.

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۰۵۲.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات