مناسب سازی معابر برای معلولین مورد توجه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر...

مناسب سازی معابر برای معلولین مورد توجه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر...

مهندس شالی بگ سرپرست شهرداری اراک در گفتگو ویژه خبری شبکه آفتاب در خصوص اقدامات انجام شده توسط مدیریت شهری، جهت رفاه حال معلولین و روشندلان گفت: طی اقدامات چندساله اخیر شهرداری جهت مناسب سازی معابر سطح شهر با توجه به بودجه و برنامه های هرساله ، کف فرش ها تقریبا اصلاح شدند.
وی خاطر نشان ساخت: همچنین محل های ویژه عبور روشن دلان عزیز و معلولین در طرح های اجرایی پیاده رو های سطح شهر دیده شده، گاهی اختلاف سطح هایی نیز بین پیاده رو و خیابان وجود داشت که این امر نیز با عملیات اصلاح معابر عابر پیاده در دستور کار قرار گرفت به طوریکه در چند سال گذشته پل ها و پیاده رو های خیابان امام خمینی(ره) تقریبا با خیابان همسطح سازی شده است.
مهندس شالی بگ تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات شهرداری در خصوص توجه به معلولین، استفاده از اتوبوس هایی است که اخیرا خریداری شده و به منظور رفاه حال شهروندان درخطوط قرار گرفته ، به طوریکه اتوبوس ها به صورتی طراحی شدند که قابل تغییر ارتفاع هستند و دارای رمپ معلولین می باشند و ایستگاه های اتوبوس با این رویکرد در مرحله طراحی و ساخت قرار گرفته اند که امکان همسطح سازی آنها با رمپ برای ویلچر مهیا باشد.
وی افزود:همچنین ساختمان های اداری که مربوط به شهرداری می شود، مناسب سازی آنها انجام شده و یا در دستور کار قرار دارد ،اگرچه ساختمان ها ممکن است از لحاظ پلن به هم ربط نداشته باشد ولی حداقل تا طبقات همکف و دسترسی به آسانسور های موجود درساختمان های شهرداری بحث مناسب سازی رعایت شده است.
وی در ادامه با اشاره به توجه ویژه اعضای شورای شهر جهت مناسب سازی معابر برای قشر معلول گفت: مناسب سازی معابر در ضوابط شهرسازی جز یکی از اقدامات مهم برای ساخت ساختمان های دارای مجوز می باشد و یکی از مقرراتی است که از طریق سازمان نظام مهندسی و همچنین شهرداری انجام می شود.
مهندس شالی بگ گفت: طی هفته جاری با هماهنگی همکاران سازمان فرهنگی و اداره بهزیستی دو جشنواره در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ویژه این عزیزان برگزار می گردد و منتظر دیدارشان هستیم.

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات