نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان استان:

آموزش و کنترل نظارت دو ماموریت ویژه سازمان است/ ضرورت فرهنگ سازی و ارتقاء آگاهی های عمومی در حوزه ساخت و ساز

نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان استان: آموزش و کنترل نظارت دو ماموریت ویژه سازمان است/ ضرورت فرهنگ سازی و ارتقاء آگاهی های عمومی در حوزه ساخت و ساز

نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان استان :

آموزش و کنترل نظارت دو ماموریت ویژه سازمان است / ضرورت فرهنگ سازی و ارتقاء آگاهی های عمومی در حوزه ساخت و ساز


مهندس سیف اله علی نیا نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران در کارگاه تخصصی "شناسایی ومقابله با خاک های مسئله دار و روش های بهسازی آن" که روز پنج شنبه ۱۵آذرماه برگزار شد با اشاره به ماموریت های سازمان اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان در راستای ماموریت خود در حوزه های مختلف کاری ارتقاء کیفی آموزش و کنترل نظارت را به عنوان دو ماموریت ویژه در نظر دارد .

وی با اشاره به ابلاغیه های وزارت راه و شهرسازی در طی یکسال اخیر بیان داشت: این ابلاغیه ها ما را بر آن داشت که آسیب شناسی جدی در حوزه نظام مهندسی داشته باشیم .

نایب رئیس اول سازمان افزود : امروز سیاست گذاری که در سیستم آموزش عالی کشور وجود دارد پاسخ گوی نیاز جامعه نیست و با تعدد زیاد دانشگاه ها و حجم بالای فارغ التحصیلان و نبود رویکرد مهارت محور در دانشگاه ها ، مسئولیت سازمان در حوزه آموزش سنگین تر شده و نیازمند توجه ویژه سازمان در این حوزه هستیم .

مهندس علی نیا ادامه داد: بر این اساس هیات مدیره سازمان در سال ۹۵ با همکاری کمیسیون ها و گروه های تخصصی و دفاتر نمایندگی ۸۵ کارگاه آموزشی را نیازسنجی و مصوب کرد که اکثریت این کارگاه ها برگزار شده و مابقی نیز در دست برنامه ریزی جهت اجرایی شدن است .

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در حوزه ساخت و ساز و ارتقاء آگهی های عمومی بیان داشت: حق الزحمه خدمات مهندسی هزینه نیست و در حقیقت سرمایه گذاری است و این نگاه که هزینه مازادی را در ساخت و سازها به جامعه تحمیل می شود باید اصلاح شود .

وی تصریح کرد: کمتر از ۲ درصد هزینه کل ساخت مربوط به خدمات مهندسی است که در قبال ارائه خدمات و مسئولیت مهندسان و اجرای قانون نظام مهندسی و تامین امنیت و آسایش شهروندان بسیار ناچیز است .

مهندس علی نیا با اشاره به زلزله خیز بودن استان و وجود گسل های فعال در استان اذعان داشت: امروز شرایط خاک بسیار ناهمگون است و برگزاری چنین کارگاه هایی در حوزه خاک های مساله دار و معرفی روش های بهسازی تاثیر بسزایی در طراحی ها دارد .

در ادامه پروفسور حائری عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف به سخنرانی پرداختند.




لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران یک انجمن در شهر ساری می باشد

      نظرات