بازدید معاون عمرانی وزیر کشور از پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان- قزوین و پروژه های شهرداری زنجان/ تاکید جمالی نژاد بر توجه شهرداریها به بازآفرینی شهری و توسعه گردشگری

بازدید معاون عمرانی وزیر کشور از پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان- قزوین و پروژه های شهرداری زنجان/ تاکید جمالی نژاد بر توجه شهرداریها به بازآفرینی شهری و توسعه گردشگری

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور صبح پنجشنبه ۱۵ آذر در سفر به استان زنجان از پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان- قزوین و چند پروژه عمران شهری زنجان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، جمالی نژاد در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: این پروژه به طول ۱۷۱ کیلومتر بخشی از پروژه دوخطه کردن راه آهن "زنجان - قزوین تهران" است که قرار است در نیمه سال آینده به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه هزینه انجام این پروژه ۸۰۲ میلیارد تومان است و تاکنون۴۵۰ میلیارد تومان هزینه شده، افزود: پیشرفت پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان- قزوین، که در مرحله اجرا به چهار قطعه تقسیم شده، حدود ۶۵ درصد می باشد.

جمالی نژاد اضافه کرد: بهره‌برداری از این پروژه تاثیر زیادی در شتاب گرفتن توسعه در استان های زنجان و قزوین، تسریع حمل کالا در کشور، سرعت گرفتن حرکت قطارها و صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش ترافیک جاده ها و به تبع آن کاهش تصادفات جاده ای، خواهد داشت و حمایت از این پروژه ها در اولویت دولت قرار دارد.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین از پروژه "سبزمیدان" در مرکز بافت قدیمی شهر زنجان که از پروژه های بازآفرینی شهری محسوب می شود، بازدید کرد.

جمالی نژاد در این بازدید با اشاره به اختصاص اعتباراتی از محل صندوق توسعه ملی برای بازآفرینی شهری گفت: اختصاص این اعتباربرای شهرداری شهرهای دارای بافت های تاریخی و بافتهای فرسوده، فرصت مناسبی برای ورود به مبحث بازآفرینی شهری است و شهرداریهای واجد شرایط این موضوع ضرورت دارد در چارچوب طرحهای بازآفرینی شهری اعتبار لازم را جذب کنند .

وی همچنین از پروژه های احداث چند پارکینگ طبقاتی و مجتمع های تجاری در شهر زنجان نیز بازدید و بر تلاش برای جذب سرمایه گذار و مشارکت های مردمی تاکید کرد.

جمالی نژاد همچنین در جریان بازدید از مجموعه‌ تاریخی رختشویخانه در قلب بافت تاریخی شهر زنجان با اشاره به ویژگی ها و معماری منحصر به فرد آن گفت: خوشبختانه در شهرهای سراسر کشور مجموعه های منحصربفردی وجود دارد که نظیر رختشویخانه زنجان از لحاظ مردم شناسی داری ویژگی های باارزشی هستند و از کانون های عمده جذب گردشگر محسوب می شوند و شهرداریها باید با تقویت زیرساختهای گردشگری علاوه بر کسب درآمد پایدار به رونق فضای کسب و کار در شهر و روستاها هم کمک نمایند .

وی اضافه کرد: شهرداریها باید در حوزه توسعه گردشگری شهری در کنار مسائل فرهنگی به تامین زیرساخت های سخت افزاری و افزایش همکاری با بخش خصوصی هم توجه نمایند .

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین از دانشگاه علوم پایه زنجان بازدید نمود.

در این بازدیدها مسئولان استانداری و شهرداری زنجان و راه آهن استان و حسین رجب صلاحی مدیرکل دفتر حمل و نقل ریلی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها حضور داشتند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات