امداد و نجات دو سر تمساح توسط محیط بانان نیکشهری در سیستان و بلوچستان

وحید پورمردان مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از امداد و نجات دو سر تمساح گرفتار در چاه آبی در روستای کوشوک شهرستان قصرقند خبر داد.

وحید پورمردان مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در پی گزارشات اهالی روستای کوشوک از توابع شهرستان قصر قند در خصوص مشاهده دو سر تمساح در یکی از چاههای آب روستا، محیط بانان شهرستان نیکشهر در منطقه حضور یافتند. محیط بانان پس از بررسی عمق چاه و میزان آب موجود در آن با کمک اهالی روستای مذکور اقدام به زنده گیری و انتقال تمساح ها به دریاچه پشت سد زیردان کردند.

پورمردان افزود: متاسفانه با ادامه روند خشکسالی در منطقه، کاهش منابع آبهای سطح در برکه های زیست تمساح پوزه کوتاه مردابی و منابع غذایی، شاهد نزدیک شدن تمساح ها به روستاها و بعضاً افتادن آنها در چاههای آب هستیم. لذا از کلیه شهروندان و هم استانیهای عزیز تقاضا می شود در صورت مشاهده حیات وحش سرگردان و یا آسیب دیده در مناطق مسکونی، به سرعت موضوع را به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست و یا محیط بانی های سطح استان اطلاع رسانی نموده و از اقدام به زنده گیری حیات وحش بدون هماهنگی محیط زیست خودداری شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات