حلقه حفاظتی شهر اصفهان آلودگی هوا را کاهش می دهد

حلقه حفاظتی شهر اصفهان آلودگی هوا را کاهش می دهد

شهردار اصفهان گفت: احداث حلقه حفاظتی و تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی توفیق بزرگی برای شهر اصفهان است که در کاهش آلودگی هوا تاثیرگذار بوده و تا یکسال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

قدرت الله نوروزی صبح امروز (پنجشنبه) در برنامه رادیویی «شهروند پرسشگر، شهردار پاسخگو» با بیان اینکه متاسفانه هفته گذشته آلودگی هوا در شهر اصفهان افزایش پیدا کرد، افزود: از طریق برنامه رادیویی سلام اصفهان به همه مردم توصیه کردم از وسایل نقلیه عمومی بیشتر استفاده کنند تا امکان زیست بهتر برای تمام مردم فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: بعدازظهر امروز در جاده اتوبان فرودگاه قرار است با آغاز عملیات عمرانی طرح حلقه حفاظتی شهر و شروع عملیات ساخت پروژه تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی با اعتباری افزون بر ۷۴۰ میلیارد ریال، اتفاق مهمی رقم بخورد.

شهردار اصفهان گفت: در اصفهان یک گذر غرب و یک گذر شرق داریم، گذر غرب از جاده کاشان ساخته شده و به سمت زرین شهر و مبارکه می‌رود و روابط بین استان‌ها را تنظیم می کند، اما گذر شرق هنوز تکمیل نشده است.

وی با بیان اینکه حلقه اول ترافیکی در مرکز شهر، حلقه دوم زیرگذرهای داخل شهر از جمله تقاطع عسکریه، آقاخانی و ...، حلقه سوم بزرگراه های شهر از جمله بزرگراه های شهیدان خرازی، بابایی، اردستانی است، افزود: حلقه چهارم که حلقه حفاظتی شهر به شمار می‌رود، به طول ۷۸ کیلومتر است که ۴۵ کیلومتر آن در شهر اصفهان واقع شده و مابقی در شهرهای خورزوق، دولت آباد، درچه و به سمت شهر ابریشم قرار دارد.

نوروزی ادامه داد: این حلقه حفاظتی محدوده شهر را مشخص کرده و اجازه توسعه بی رویه شهر را نمی‌دهد، همچنین ورودی های شهر را تنظیم، ترافیک را کنترل و رفت و آمدها را تسهیل می‌کند؛ حلقه حفاظتی از اتلاف وقت مردم جلوگیری کرده و مصرف سوخت را کاهش می دهد؛ وقتی مصرف سوخت کاهش پیدا کند، آلودگی و ترافیک کاهش می‌یابد،  وقتی بار ترافیکی کاهش پیدا کند، آرامش را به همراه خواهد داشت.

تهیه جدول زمانبندی اجرای پروژه حلقه حفاظتی

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: احداث حلقه حفاظتی توفیق بزرگی برای شهر اصفهان است که مقرر شده طی یکسال آینده علیرغم شرایط سخت موجود به بهره‌برداری برسد، هر چند تاکید داریم در کمتر از یکسال در اختیار شهر و شهروندان قرار گیرد.

نوروزی با بیان اینکه جدول زمانبندی اجرای پروژه به صورت دقیق تهیه شده است، گفت: ۴۵ کیلومتر حلقه حفاظتی در مناطق ۷، ۱۲ و ۱۴ شهر اصفهان واقع شده و ۲۳ تقاطع غیرهمسطح دارد که هفت مورد آن تقاطع های بزرگ است؛ آنچه امروز انجام می شود، گام نخست برای ورود به صحنه عمرانی بزرگ در سطح شهر اصفهان است.

وی با بیان اینکه تا یک ماه آینده کلنگ احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگ کنار کارخانه قند قبل از آرامستان باغ رضوان در منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان به زمین زده خواهد شد، اظهارکرد: در این نقطه باید ۱۷ هکتار زمین را از بنیاد مستضعفان خریداری و آزادسازی می‌کردیم که این اتفاق افتاده و در حال حاضر مراحل نهایی آن در حال انجام است، هر چند هزینه‌هایی را برای شهرداری در بر داشت، اما ارزش کار مهم است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: "گذر غرب به شرق" استان‌ها را به هم متصل می‌کند، اما حلقه حفاظتی شهرستان‌ها را به هم متصل می‌کند.

ناژوان جای روشن کردن آتش نیست

نوروزی با اشاره به موضوع روشن کردن آتش در ناژوان، گفت: ناژوان یکی از مهمترین مناطق شهر اصفهان است و باید آن را به عنوان یک سرمایه برای شهر نگاه کرد؛ ناژوان ریه تنفسی شهر به شمار می رود و باید تمام مسئولان و شهروندان با حساسیت ویژه به آن نگاه کنند، بنابراین نباید تصمیماتی گرفته شود که منجر به تخریب این سرمایه ارزشمند شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه روشن نکردن آتش در ناژوان به اراده و احساس مسئولیت مردم باز می‌گردد، افزود: شهروندانی که برای تفریح به ناژوان می‌روند نباید به دلیل سرمای هوا اقدام به روشن کردن آتش کنند، چون علاوه بر آلودگی هوا و تخریب محیط زیست، باعث نارضایتی ساکنان اطراف ناژوان نیز می شوند؛ شهروندان باید شهر را از خودشان بدانند و بر این باور باشند نه تنها ناژوان بلکه فضاهای سبز جای روشن کردن آتش برای گرم شدن نیست.

نوروزی با اشاره به مسیر دسترسی به باغ پرندگان، گفت: در خصوص اینکه مسیر دسترسی به باغ پرندگان محدود و به صورت یکطرفه است، مباحثی مطرح شده، البته باید ملاحظه ساکنان آن نقطه از شهر را هم داشته باشیم، زیرا اقامت دایمی در آنجا دارند.

تخصیص اعتبار برای انجام مطالعه پروژه پل هفتم

وی در خصوص وضعیت سه راه پینارت، اظهارکرد: سه راه پینارت از مسیرهای پرتردد شهر اصفهان است که به روستاهای براآن شمالی و باغ‌ها دسترسی دارد، از این رو همواره بر ساماندهی پینارت تاکید داشتم؛ اینجا همکاری جدی مردم و شهرداری را می‌طلبد، زیرا مشکلاتی در خصوص چند لکه وجود دارد و بخشی از پلاک‌های واقع شده در طرح، متعلق به مردم است که تملک آنها باید انجام شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه برای پینارت طرح های زیادی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در صدد هستیم در صورتی که توجیحات فنی و ترافیکی فراهم شود، بتوانیم برای آینده پل هفتم زاینده رود را بعد از پل تاریخی شهرستان از میدان قوچانی در آبشار به سمت مشتاق احداث کنیم؛ این نقطه از شهر دستخوش تحولاتی قرار خواهد گرفت، در بودجه نیز برای مطالعه پروژه پل هفتم اعتبار در نظر گرفته شده است.

نوروزی افزود: برخی از مداخله گران سودجو در منطقه پینارت به ساکنان وعده های پوچ می دهند و می‌گویند تسریع در روند کار ایجاد می‌کنند، در حالی که اخلال در روند اجرای طرح به وجود می‌آورند که مردم باید آگاه باشند.

دیدار با هنرمندان شهر

وی با اشاره به دیدار با هنرمندان شهر، اظهارکرد: بخشی از وقت ما صرف شنیدن حرف هنرمندان می شود چون اعتقاد داریم اصفهان شهر هنرمندان است و به طور طبیعی شهردار این شهر باید با هنرمندان رابطه خوبی داشته باشد.

شهردار اصفهان گفت: خوشحالم از وقتی به شهرداری اصفهان آمدم در این زمینه تا حد مقدور فعالیت کردم، البته شب گذشته پس از برنامه های روزمره به دیدار دو هنرمند در عرصه عکاسی آقایان «عباس هاشمی نسب» و «عباس فلاح» رفتم و کارها و هنرنمایی های آنها را دیدم؛ هر دو مخازن عکس‌های دوران گذشته هستند؛ در ایام مختلف به سراغ هنرمندان می‌رویم، همچنین در شهرداری نیز جلساتی با هنرمندان داشته و از آموخته‌های آنها استفاده کرده‌ام.

نوروزی با بیان اینکه طی یکسال گذشته در خصوص مسایل ورزشی، فرهنگی و هنری شهر اقدامات زیادی انجام شده است، افزود: در روز اصفهان تمام هنرمندان می توانستند اصفهان را به همه جهانیان معرفی کنند.

وی تصریح کرد: به مناسبت بزرگداشت روز اصفهان ۱۰۰۰ اجرا در برنامه «میدان تا میدان» برگزار شد، در سالن پیروزی نیز اجراهای خوبی برای مردم داشتیم؛ در واقع امسال روز اصفهان سه روز قبل از سالروز میلاد حضرت رسول(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) بود، از این رو چهار شب برنامه داشتیم، یک شب برای روز اصفهان و سه شب برای جشن‌های میلاد، از این رو تمام بیلبوردها و تبلیغات شهری این سه مناسبت را با هم پوشش داد و کار تجمیعی توسط هنرمندان انجام شد.

برگزاری نمایشگاه دائمی برای هنرمندان

نوروزی گفت: ما آمادگی داریم در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی، نمایشگاهی برای هنرمندان برگزار شود، اما ما تسهیل می‌کنیم و این هنرمندان هستند که باید ظرفیت‌های خود را به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۰ جلسه هم اندیشی برگزار شده است، گفت: بخش زیادی از این جلسات با هنرمندان مختلف بوده است.

شهردار اصفهان تاکید کرد: آمادگی برگزاری نمایشگاه دائمی برای هنرمندان را داریم تا مقصدی برای بازدید گردشگران باشد، البته هر گردشگر انتظار دارد این مکان ها را در شهر داشته باشیم زیرا اصفهانی که صفت هنرمندی دارد، باید از این نمایشگاه برخوردار باشد.

نوروزی افزود: برنامه‌های شهرداری اصفهان هم در مناسبت های مذهبی و هم اعیاد برگزار شده و نمی‌توان گفت که برای مناسبت های مذهبی کمرنگ یا در مناسبت های ملی پررنگ تر گام برداشته شده است.

وی با بیان اینکه موضوع ترافیک و خودروهای تک سرنشین با مشارکت جدی مردم رفع می‌شود، گفت: باید با توسعه معابر، توسعه وسایل نقلیه عمومی مناسب، توسعه مترو و ... رفت وآمدها را تسهیل کنیم تا برای مردمی که نمی خواهند با خودروی شخصی وارد خیابان‌های شهر شوند، جایگزین مناسب وجود داشته باشد؛ اینکه کسی بی‌جهت از خودرو به صورت تک سرنشین  استفاده نکند، بستگی به توجه شهروند به حقوق خود دارد.

شهردار اصفهان با تبریک فرا رسیدن روز حسابدار، اظهارکرد: حسابداران می‌توانند جامعه را به انضباط مالی برسانند، زیرا در برقراری عدالت، حل دعاوی مردم و آراء صادره دادگاه‌ها نقش مهمی دارند؛ در واقع حسابداران پایه‌گذار تصمیمات اصلی بین مسئولان هستند.

نوروزی با اشاره به فرارسیدن ۱۶ آذرماه «روز دانشجو»، این روز را به تمام دانشجویان تبریک گفت و تصریح کرد: آینده کشور در اختیار دانشجویان است، آنها  قشر مطالبه‌گر هستند که باید مورد توجه قرار گیرند؛ شهرداری اصفهان تا حد امکان در تعامل با قشر دانشجو به وظایف خود عمل کرده که امیدوارم دانشجویان نیز در تمام عرصه‌ها به ویژه احساس مسئولیت اجتماعی، پیروز باشند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات