کاهش تدریجی دما و بارش پراکنده برف وباران در استان

کاهش تدریجی دما و بارش پراکنده برف وباران در استان

کاهش تدریجی دما و بارش پراکنده برف وباران در استان

اداره کل هواشناسی، برای اغلب نقاط استان از جمله شهر مشهد کاهش تدریجی دمای هوا با احتمال بارش پراکنده باران و برای نواحی سردسیر بارش برف و باران پیش بینی کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد مقدس، براساس اطلاعات اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی،تحلیل نقشه‌های هواشناسی بیانگر ورود و گسترش تدریجی سامانه ناپایدار جوی از بعداز ظهر امروز پنجشنبه به ناحیه شمال شرق کشور از جمله استان خراسان رضوی است.
لذا پیش‌بینی می‌شود از امشب بتدریج بارش‌های پراکنده از نواحی غربی و شمال غرب استان آغاز شده که طی فردا جمعه با گسترش سامانه ناپایدار شاهد بارش‌های رگباری در سطح استان (در پاره‌ای نقاط با احتمال رواناب) بویژه در نواحی جنوبی با احتمال رعدوبرق خواهیم بود.
انتظار می رود بارش‌های پراکنده به تناوب با شدت و ضعف تا روز دوشنبه در نواحی مختلف استان ادامه یابد.
همچنین روز جمعه از اواسط وقت کاهش نسبی دما نیز در استان رخ می‌دهد لذا از ساعات شب بارش پراکنده برف در نواحی سردسیر و محورهای کوهستانی دور از انتظار نیست.
ضمن اینکه سرعت وزش باد نیز در استان افزایش می‌یابد بطوریکه وزش باد نسبتا شدید (در برخی نقاط شدید توام با گردوخاک) رخ خواهد داد .
یادآور می شود که طی این مدت تشکیل مه و کاهش دید بویژه در محورهای سردسیر و کوهستانی استان پیش‌بینی می‌شود.
همچنین آسمان امروز پنجشنبه شهرستان مشهد، کمی تا قسمتی ابری بتدریج افزایش ابر و در عصر و شب با احتمال بارش پراکنده باران و مه آلود گاهی با وزش بادپیش بینی می شود.
گفتنی است دمای هوای مشهد امروز در گرمترین زمان ۱۹ درجه سانتیگراد که در سردترین زمان به ۴ درجه سانتیگراد کاهش پیدا خواهد کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات