علوی: لزوم ایجاد مجمع مشورتی دانشجویی و حضور فعال دانشجویان در اتاق ایده مدیریت شهری

علوی: لزوم ایجاد مجمع مشورتی دانشجویی و حضور فعال دانشجویان در اتاق ایده مدیریت شهری

در دیدار رییس شورای شهر رشت با دانشجویان بمناسبت روز دانشجو؛
علوی: لزوم ایجاد مجمع مشورتی دانشجویی و حضور فعال دانشجویان در اتاق ایده مدیریت شهری
در دیدار رییس شورای شهر رشت با دانشجویان بمناسبت روز دانشجو؛ علوی: لزوم ایجاد مجمع مشورتی دانشجویی و حضور فعال دانشجویان در اتاق ایده مدیریت شهری
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت - پنج شنبه ۱۵ آذر رییس شورای اسلامی شهر رشت با جمعی از دانشجویان دانشگاههای مختلف رشت دیدار کرد.
سید امیر حسین علوی با تبریک روز دانشجو به جامعه دانشگاهی کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه خود نیز جزو این قشر میباشم، معتقدم دانشجویان رکن اصلی بالندگی و پویایی جامعه میباشند و مسئولین باید با برنامه ریزی مناسب برای این طیف تاثیرگذار از حداکثر این ظرفیت پویا جهت ایجاد توسعه در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بهره جویند.
رییس شورای شهر افزود: دیدگاه مدیریت شهری در دوره پنجم شورای شهر با تغییر به سمت برنامه محوری در ارائه خدمات باعث اولویت بندی مطالبات اقشار مختلف و تخصیص منابع موجود از این طریق به صورتی عادلانه میباشد.
وی ابراز داشت: با توجه به قوانین شفاف و تعیین حوزه عملکرد و امور محوله مجموعه شورای شهر و منع ورود مدیریت شهری به حمایت مالی در حوزه های دولتی، اقدامات و حمایت هایی که در قالب بسته های مختلف صورت میگیرد را بنا بر درک لزوم حمایت از اقشاری همچون دانشجوها و با دغدغه های رسالت اجتماعی اعضای شورای شهر دانست که با وجود مشکلات مختلف در حد توان موجود به حمایت از برنامه های دانشجویی میپردازند.
علوی با اشاره به سابقه گذشته و ذکر مثال های مختلف در خصوص حمایتهای صورت گرفته از دانشگاه از سوی شورای شهر اظهار داشت: به شخصه به دانشجویان به عنوان تاثیرگذارترین قشر در کشور اعتقاد دارم و دانشگاه پویا را مبدا تحولات جامعه میدانم و تاریخ این کشور هم علی الخصوص در برهه انقلاب و جنگ تحمیلی نشانگر صحت این ادعاست.
وی با اشاره به طرح جامع خدمت و تدوین آن توسط دانشجویان اظهار داشت در شورای پنجم با باور به ظرفیت دانشجویان صاحب ایده و دعوت آنها در تصمیم سازی های مدیریت شهری شاهد بروز توانایی های جوانان این شهر در حوزه مدیریت شهری هستیم و امروز شورای شهر به صورت اختصاصی برای دانشجویان دارای برنامه ای هدفمند در دو بخش حمایتی از انجمن های علمی و بسیج دانشجویی میباشد که برنامه های آن در حال پیگیری است که انتظار میرود با ایجاد مجمع مشورتی و ارتقا جامعه آماری پای کار دانشجویان در کنار مدیریت شهری و حضور نخبگان دانشگاه در اتاق ایده مدیریت شهری شاهد اتفاقات بزرگتری با توجه به ظرفیت موجود باشیم.
در ادامه دانشجویان نیز با تقدیر از رییس جوان شورای شهر جهت برگزاری این نشست و رویکرد جوان گرایی در مدیریت شهری مشکلاتی همچون:
- فقدان منابع مالی جهت برگزاری بازدیدهای علمی و کارگاههای تخصصی
- اخذ مجوز جهت بازدید از اماکن و نقاط هدف مرتبط با دروس تخصصی همچون برخی از بیمارستان ها
- کمبود فضاهای تخصصی آموزشی همچون آزمایشگاههای مجهز
- حمایت ویژه از دانشجویان نخبه، مخترع و صاحب ایده
- کمبود فضای ورزشی علی الخصوص برای دختران دانشجو
- کمبود سرویس های ایاب و ذهاب به دانشگاه و محدودیت حمل و نقل عمومی در این حوزه
و حمایت مالی از برگزاری مراسم فرهنگی و مناسبتی در دانشگاه
از رییس شورای اسلامی شهر خواستار رسیدگی به حل مشکلات موجود شدند.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات