دیدار با معاون عمرانی استانداری همدان

دیدار با معاون عمرانی استانداری همدان


رئیس و اعضای هئیت مدیره نظام مهندسی همدان با مهندس عراقی معاون عمرانی استانداری در سالن جلسات سازمان نظام مهندسی همدان دیدار و گفتگو کردندرئیس و اعضای هئیت مدیره نظام مهندسی همدان با مهندس عراقی معاون عمرانی استانداری در سالن جلسات سازمان نظام مهندسی همدان دیدار و گفتگو کردند

در این دیدار دکتر یزدانی رئیس نظام مهندسی ساختمان استان همدان با اشاره به صرفه جویی در مصرف انرژی به عنوان یکی از چالش های مهم جهان و کشور ، پیشنهاد شکل گیری و اعطای صلاحیت انژری ساختمان را  با توجه به قوانین موجود از جمله مبحث ۱۹ و قانون اصلاح الگوی مصرف انژری مصوب سال ۸۹ ، مطرح کرد و با عنایت به ماده ۱۰ آیین نامه استفاده از اراضی و احداث بنا در خارج از حریم و محدوده ی شهری،  خواستار استفاده از خدمات نظام مهندسی در این خصوص شد.

وی  با اشاره به وضع معیشتی مهندسان علی الخصوص مهندسان جوان خواستار افزایش تعرفه های خدمات مهندسی شد و آمادگی سازمان نظام مهندسی را  به عنوان عامل چهارم طرح جامع شهر همدان برای همکاری با نهاد های ذیربط اعلام کرد.

اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی نیز به بیان دیدگاه های خود پرداختند و استفاده از مهندسین در کارهای زیربنایی استان ، تعیین تکلیف شرکت های غیرمجاز مهندسی ، اضافه شدن مساحت مشاعات به تراکم پایه ساختمان ها در شهرستان ها برای عدم تخلف و پیشنهاد ورود نظام مهندسی به نقشه برداری باغات از اهم پیشنهادهای اعضای هیئت مدیره استان همدان بود.

مهندس عراقی در این دیدار خواستار تعامل هر چه بیشتر نظام مهندسی با دستگاه های ذیربط علی الخصوص دستگاهای مرتبط با ساخت و ساز شد.

معاون عمرانی استاندار ضمن اشاره به پتانسیل ارزشمند سازمان نظام مهندسی  در عرصه ساخت و ساز تصریح کرد که نظام مهندسی ضمن تعامل با شهرداری ها و سازندگان ساختمان و .. زمام امور ساخت و ساز را دست بگیرد و حضور جدی در کارگروه های استان ، علی الخصوص امور زیربنایی داشته باشد.

ورود نظام مهندسی در بخش نظارت بربهره برداری ساختمان ها ، استفاده از تخصص های دانش بنیان ،تشکیل شرکت های حقوقی مهندسی ، از دیگر بحث هایی بود که آقای مهندس عراقی به آن ها تاکید داشتند.

مهندس کاظمی مستقیمی مدیر کل دفتر فنی استاندار نیز که در جلسه حضور داشت  ضمن تاکید بر جایگاه نظام مهندسی خواهان بهره مندی از ظرفیت بالای بزرگترین مجموعه تخصصی استان گردیدو بر لزوم تعامل بین سازمان و دستگاه های ذیربط تاکید کرد.


لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات