برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم خاک همزمان با روز جهانی خاک در شهریار

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم خاک همزمان با روز جهانی خاک در شهریار


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار گفت: در راستای اجرای ویژه برنامه های روز جهانی خاک با شعار جهانی" خاک مهمترین بستر مدیریت منابع آب در جهان " کارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم خام و اهمیت آن جهت بهره برداران و کشاورزان شهرستان شهریار برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، فاطمه برنا افزود: در این کارگاه آموزشی که ۱۴ آذر همزمان با روز جهانی خاک با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان، در محل آن مدیریت برگزار شد کشاورزان و باغداران حاضر در کارگاه با مبانی و مفاهیم خاک و اهمیت و نقش آن در طبیعت وحفظ محیط زیست و روشهای بهره برداری صحیح آن و حفاظت از آن آشنا شدند.
وی اظهار داشت: آشنایی کشاورزان با نحوه حفاظت از خاک به عنوان منبع تامین غذای سالم با توجه به نقش آنان در حفاظت خاک می تواند به کاهش میزان مصرف بی رویه سموم و نهاده های شیمیایی در حوزه کشاورزی کمک کرده و از کشاورزان آگاه در این زمینه به عنوان حافظان خاک بهره جست.
برنا ادامه داد: در بخش دیگری از کارگاه روشهای نوین آبیاری باغات و مزارع به صورت مکانیزه و قطره ای توسط کارشناس جهاد کشاورزی برای حاضرین در کارگاه ارائه شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات