طرح تصفیه خانه فاضلاب پیکره مسکونی منطقه آزاد چابهار بر روی میز کارگروه ارزیابی اثرات زیست محیطی سیستان و بلوچستان

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در راستای اجرای مصوبه شورایعالی محیط زیست، پروژه های بزرگ پیش از اجرا و در مرحله انجام مطالعات امکان سنجی و مکان یابی ملزم به ارائه گزارش ارزیابی اثرات زیست محیطی می باشند. ارزیابی زیست محیطی یکی از عوامل موثر در پیشگیری و کاهش پیامدهای مخرب زیست محیطی می باشد و رعایت نتایج حاصله از ارزیابی ها توسط مجریان طرحها وپروژه ها الزامی است.

پورمردان افزود: تصفیه خانه های فاضلاب و شبکه جمع آوری فاضلاب شهری از مهم ترین زیر ساخت های هر شهری می باشد که وظیفه بازیافت آب و مواد مغذی از فاضلاب های جمع آوری شده از مناطق مسکونی و صنعتی را برعهده دارند. حفاظت از محیط‌زیست و جلوگیری از آلودگی منابع آبی ازجمله دلایلی است که طرحهای تصفیه‌خانه فاضلاب را به یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های جوامع شهری تبدیل کرده است. درصورت عدم جانمایی و طرح ریزی مناسب جهت مقابله با حوادث ناشی از نقص فنی سیستم می تواند صدمات زیادی را به محیط زیست وارد نماید.

وی در ادامه بیان داشت: سیستم تصفیه خانه مذکور در منطقه آزاد- تجار ی- صنعتی چابهار و در ۵/۴ کیلومتری بندر چابهار و با هدف تصفیه فاضلاب تولیدی مناطق مسکونی واقع در منطقه آزاد چابهار  مورد پیشنهاد می باشد که گزارش ارزیابی اثرات زیست محیطی طرح توسط نمایندگان مشاور طرح و کارفرما ارائه شد از اینرو بمنظور تخفیف آثار سو و تقویت آثار مثبت فعالیتهای طرح مذکور، اعضای کمیته نظرات کارشناسی خود را اعلام و در مورد اهمیت محیط زیست، محورها و شاخص های تخصصی مربوطه مطالبی را بیان نمودند و مقرر شد که مشاور طرح و کارفرما با حساسیت خاصی مطالعات مربوطه و اصلاحات مورد نظر اعضاء را لحاظ نماید .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات