اجرای طرحLEZ   گامی مهم در فرآیند کاهش آلودگی هوا

اجرای طرحLEZ گامی مهم در فرآیند کاهش آلودگی هوا

به گزارش شهریار به نقل از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز، جواد رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی در بازدید از مجموعه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز ضمن تقدیر از عملکرد این معاونت شهرداری، گفت: امروزه مسائل مربوط به آلودگی هوا یکی از معضلات اصلی کلانشهرهای جهان است و هر روزه بر ابعاد و عوارض جانبی آن افزوده می‌شود. یکی از منابع اصلی آلودگی هوا وسایل نقلیه موتوری است و گازهای حاصل از احتراق سوخت وسایل نقلیه از مهمترین آلاینده‌های هوا به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع اولین گام در فرآیند کاهش آلودگی هوا، تلاش در راستای کاهش میزان تردد خودروها و نیز کاهش سوخت مصرفی به ازای پیمایش وسایل نقلیه است.

رحمتی عنوان کرد: در این راستا به منظور دستیابی به اهداف فوق راه‌حل‌های گوناگون ترافیکی مطرح شده که از جمله این راهکارها اجرای طرح LEZ است و در کنار آن، بسترسازی و تشویق شهروندان به انتخاب مدهای حمل و نقل سالم و عمومی در سفرهای درون شهری است .

گفتنی است در در حاشیه این بازدید مهدی یوسفی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز به معرفی مجموعه معاونت حمل و نقل و شاخص عملکرد شش سازمان زیر مجموعه این معاونت پرداخت که از جمله آن مباحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی، توسعه پایانه های حمل و نقل و بار، افزایش جابجایی مسافر قطار شهری وهوشمند سازی ترافیک، رفع شناسایی و رفع نقاط حادثه خیر و کاهش ۴۶ درصدی آمار حوادث درونشهری و کسب رتبه برتر تبریز در کشور بود .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات