حلقه حفاظتی، راه نجات اصفهان از ترافیک است

حلقه حفاظتی، راه نجات اصفهان از ترافیک است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: رینگ‌ها راه‌های نجات اصفهان در شرایط بحرانی هستند که با تسهیل شریان‌های ورودی و خروجی شهر و ایجاد راه‌های موازی، در بحث پدافند غیرعامل و مواقع بحرانی بسیار موثر است.

علیرضا صلواتی اظهار کرد: آنچه روز گذشته در خصوص آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح در بزرگراه شهید اردستانی اتفاق افتاد، یکی از آرزوهای دیرینه مردم شهر اصفهان بوده است.

وی با بیان اینکه در شمال و شمال شرق اصفهان با معضلات زیاد ترافیکی رو به رو هستیم، افزود: از جمله معابر شریانی شهر محورهای عاشق اصفهانی، دولت آباد، بعثت، زینبیه و بزرگراه چمران است که در حال حاضر بیشترین بار سنگین شمال و شرق اصفهان از این محورها عبور می کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: در سال‌های گذشته تقاطع غیرهمسطح عاشق اصفهانی احداث شد که در ایمن سازی محور، موثر و باعث کاهش تصادفات جرحی و فوتی روزانه شد، اما ترافیک سنگین داخل محلات این منطقه که روزگاری در حاشیه قرار داشت، باقی ماند.

وی ادامه داد: اتفاقی که روز پنجشنبه افتاد پس از دو سال پیگیری مداوم برای دریافت مجوز از مراجع قانونی همچون شورای ترافیک استان، کمیسیون ماده پنج، شورای برنامه ریزی و توسعه استان بود که در نهایت طرح ادامه بلوار فرزانگان تا بزرگراه شهید اردستانی تصویب و بررسی کارشناسی انجام شد.

صلواتی با بیان اینکه در شمال و شمال شرق اصفهان هم رینگ حفاظتی و هم ادامه بلوار فرزانگان قرار دارد که به آینده شهر کمک می کند، گفت: یکی از راه‌های نجات شمال و شمال شرق اصفهان از ترافیک، بلوار فرزانگان است که از بن بست خارج و به خروجی های شرقی شهر اصفهان متصل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه طبق بررسی های انجام شده، احداث تقاطع در بزرگراه شهید اردستانی کاهش ۱۲ درصدی حجم تردد در خیابان آیت الله غفاری و کاهش ۲۶ درصدی  حجم ترافیک در بزرگراه اردستانی را همراه دارد، افزود: در واقع بین دو تا شش درصد سرعت مطمئنه شبکه و بین پنج تا ۱۶ درصد سرعت در معابر مجاور محور بزرگراه اردستانی، آیت الله غفاری، عاشق اصفهانی و بعثت افزایش پیدا می کند که در روان سازی ترافیک هم به لحاظ کاهش زمان سفر، افزایش سرعت مطمئنه و کاهش حجم تردد و آلودگی هوا بسیار تاثیرگذار است.

حیاتی‌ترین و ماندگارترین اقدام مدیریت شهری اصفهان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: سالیانه حدود ۲۲۳ میلیارد ریال کاهش منافع ریالی احداث بزرگراه در خصوص کاهش تصادفات و مصرف سوخت، سرعت، زمان سفر و کاهش آلودگی هوا را خواهیم داشت که نشان می‌دهد در کمتر از سه سال معادل هزینه احداث باز می گردد.

وی با بیان اینکه تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی یکی از حیاتی‌ترین و ماندگارترین اقدامات مدیریت شهری اصفهان خواهد بود، افزود: ادامه آن از بزرگراه شهید اردستانی به جاده خاتون آباد تا محور خیابان جی در منطقه ۱۵ خواهد بود.

صلواتی خاطرنشان کرد: احداث تقاطع غیرهمسطح در مجاروت کارخانه قند تا یک ماه آینده کلنگ‌زنی می‌شود و به کمربندی شرق اصفهان متصل می شود و با انجام این اقدامات از میدان فرزانگان از شمال تا راه آهن در جنوب رینگ حفاظتی تکمیل می شود، پس از آن نیز با هماهنگی معاونت عمرانی استانداری اصفهان برنامه ریزی‌های لازم انجام می‌شود تا بتوانیم مقدمات اجرایی و آزادسازی محور غربی را در شهرهای درچه، خمینی شهر و شهر ابریشم در سال ۹۸ فراهم کنیم؛ اتفاق مهمی که تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک بزرگراه شهید خرازی، شهدای صفه و شهید دستجردی دارد.

وی با بیان اینکه محور غربی رینگ حفاظتی در کاهش بار ترافیک، زمان سفر، تصادفات در بزرگراه خرازی که از حد اشباع گذشته، تاثیر گذار است، تصریح کرد: همچنین در کاهش بار ترافیکی بزرگراه شهدای صفه، شهید میثمی، اتوبان ذوب آهن، بزرگراه شهید کاظمی و شهید دستجردی تاثیر زیادی دارد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات