دانشجو نماد آگاهی و مبارزه طلبی است

دانشجو نماد آگاهی و مبارزه طلبی است






علی اصغر کمالی زاده با تبریک ۱۶ آذر به دانشجویان، اظهار کرد: ۱۶ آذر نماد آزادی، حق‌طلبی و استکبار ستیزی دانشجویان است.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان نقش به سزایی در آینده کشور دارند، ادامه داد: دانشجویان باید با کارو تحقیق برای اعتلای جایگاه علمی کشور تلاش و از این طریق زمینه رشد و شکوفایی همه جانبه ایران اسلامی را فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان نباید تک بعدی باشند، افزود: البته قشر دانشجو وظایف دیگری هم به عهده دارد که جریان سازی فرهنگی و سیاسی جزیی از آن ها است.

این مسئول توضیح داد: دانشجویان که طبقه پیشرو و پیشاهنگ و زبده و با نشاط پیکره اجتماع هستند، باید در سازندگی آینده و ترسیم حرکت عمومی جامعه بیش از اقشار دیگر نقش و اثر داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اثر بخشی دانشجویان در جریانات مختلف کشور، اظهار کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی دانشجویان پیشاپیش اقشار مختلف بودند و پس از پیروزی انقلاب نیز دانشجویان برای پایه گذاری بسیاری از نهادهای انقلابی پیش قدم شدند.

کمالی زاده ابراز کرد: دانشجو نماد آگاهی و مبارزه طلبی است و با حس آزادیخواهی و مطالبه گری خود باعث پویایی و حرکت جامعه می‌شود.

شهردار کرج با تاکید بر اهمیت جایگاه دانشجویان در کشور خاطر نشان کرد: لازم است در این ایام صدای دانشجو بیشتر از هر زمان دیگری شنیده شود.

گفتنی است ۱۶  آذر در تقویم رسمی کشور به عنوان روز دانشجو نام گرفته و در این ارتباط هر ساله یاد سه دانشجوی دانشگاه تهران به نام های (مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی) که در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ در اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رییس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا کشته شدند، گرامی داشته می‌شود.



لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرج

    منبع خبر

    شهرداری کرج

    شهرداری کرج

    شهرداری کرج یک شهرداری در شهر کرج می باشد

      نظرات