سخنگوی شورای شهر شیراز خبر داد: بررسی طرح بام انرژی در شورای اسلامی شهر شیراز

سخنگوی شورای شهر شیراز خبر داد: بررسی طرح بام انرژی در شورای اسلامی شهر شیراز

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «نواب قائدی» رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک، از بررسی طرح بام انرژی در کمیسیون‌های مرتبط شورای شهر خبر داد و گفت: با توجه به محدودیت انرژی فسیلی و ملاحظه‌های زیست محیطی، استفاده از انرژیهای تجدید پذیر و سازگار با محیط زیست در جهت توسعه پایدار شهری ضروری به نظر می‌رسد .

سخنگوی شورای شهر شیراز با مهم بر شمردن اجرای طرح بام انرژی، گفت: در راستای دستیابی به این مهم و همچنین تقویت مشارکت و همکاری شهروندان در زمینه تامین انرژی الکتریکی به ویژه در اوضاع و مشکلات کنونی برق، ضرورت ترغیب و ایجاد بستر مناسب در کلانشهر شیراز به منظور استفاده از انرژی‌های نو و تجدید پذیر به طور قابل تاملی احساس می‌شود .

عضو هیات رییسه و سخنگوی شورای شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار اینکه استفاده از طرح‌ها و ساز و کارهای تشویقی می‌تواند در نهادینه سازی و تشویق عموم جهت استفاده از این طرح موثر باشد، گفت: در این راستا پیشنهاد شده است شهرداری شیراز و شرکت توزیع نیروی برق بسته‌های تشویقی لازم از قبیل کاهش عوارض، خرید تضمینی برق تولیدی و... برای استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی کوچک در بام ساختمانها در نظر بگیرند تا شاهد موفقیت هرچه بیشتر این طرح باشیم .

وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح علاوه بر ایجاد ارزش افزوده برای ملک، درآمد پایداری را نیز برای مالکان به همراه خواهد داشت که این موضوع در نوع خود می‌تواند عاملی برای استفاده بیشتر از این طرح باشد .

سخنگوی شورای شهر شیراز افزود: با توجه به پتانسیل‌های کلانشهر شیراز از نظر میزان دریافت انرژی خورشیدی و سهولت تبدیل آن به انرژی الکتریکی به وسیله تکنولوژی‌های موجود، استفاده از طرح بام انرژی به عنوان یکی از منابع پاک انرژی می‌تواند علاوه بر مدیریت منابع انرژی و کاهش آلایندگی‌ها، بستر مناسبی نیز در مسیر توسعه پایدار شهری فراهم آورد .

قائدی در پایان سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های قانونی موجود در برنامه پنج ساله ششم توسعه و قانون اصلاح الگوی مصرف در خصوص انرژی‌های تجدید پذیر، گفت :در راستای استفاده از انرژی‌های پاک در تامین برق مورد نیاز ساختمان‌های با کاربریهای مختلف در سطح شهر به خصوص ساختمان‌های دولتی و نیز بوستان‌های عمومی سطح شهر، این طرح ارائه شده و هم اکنون در کمیسیون‌های مربوطه در حال بررسی است .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات