دسترسی شهروندان به تکنولوژی‌های روز، یکی از حقوق شهروندی

شهردار کرمان بیان کرد:


دسترسی شهروندان به تکنولوژی‌های روز، یکی از حقوق شهروندی



سرویس خبر: اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمان

شهردار کرمان گفت: دسترسی شهروندان به آخرین تکنولوژی‌های روز، یکی از حقوق شهروندی است.
شهردار کرمان در نشستی که به‌منظور معرفی سرپرست و اعضای شورای سازمان فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری برگزار شد، با تاکید بر ضرورت افزایش فعالیت‌ها در حوزه آی‌تی، فراهم کردن بستر مناسب برای استفاده مردم از این حوزه را یکی از حقوق شهروندی دانست و گفت: متاسفانه کرمان در این زمینه عقب‌ماندگی‌هایی دارد که علی‌رغم بضاعت مالی محدود، اما باید تلاش کنیم تا این عقب‌ماندگی‌ها در حد توان جبران شود.
وی با اشاره به رویکرد جدید شورای سازمان‌های شهرداری مبنی بر استفاده از متخصصان خارج از مجموعه شهرداری گفت: وقتی شورای هر سازمانی متشکل از افراد متخصص و با تجربه باشد، سازمان نیز تخصصی‌تر شده و آزمون و خطاها کمتر می‌شود.
شهردار کرمان از اعضای شورای سازمان فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری خواست در این زمینه فعالانه وارد شده و به این سازمان کمک کنند.
عالم‌زاده افزود: هر اتفاق مثبتی که در شهرداری و شهر بیفتد، موجب بهره‌مندی تمام شهروندان می‌شود.
وی ادامه داد: شهرداری، دستگاهی است که از یک خدمتِ آن، مجموعه ۷۰۰ هزار نفریِ شهروندان بهره‌مند خواهند شد.
رضا دادگرپور، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری کرمان نیز با اشاره به رویکرد جدید سازمان‌های شهرداری مبنی بر استفاده از نیروهای متخصص خارج از شهرداری گفت: امیدواریم با حضور اساتیدی که برای عضویت در شورای سازمان فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمان قبول زحمت کرده‌اند، اهداف این سازمان را با قدرت و توان مضاعفی پیش ببریم.
در ادامه، دکتر مسعود ترکزاده، عضو شورای سازمان فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمان، شهرداری را یکی از پرمخاطب‌ترین دستگاه‌های حوزه آی‌تی دانست و اظهار امیدواری کرد ارایه خدمات در این حوزه در شهرداری کرمان، به بالندگیِ مطلوبی برسد. وی هم‌چنین با تاکید بر پیشگیری از آسیب‌پذیری حوزه فن‌آوری اطلاعات در شهرداری کرمان گفت: کارِ مرکز «آپا» (آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد رخدادهای رایانه‌ای)، واکسینه کردن مراکز دیجیتالی است.
دکتر وحید ستاری، عضو دیگر شورای سازمان فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمان نیز با اشاره به کم‌توجهی‌ای که تاکنون به حوزه فن‌آوری اطلاعات شده است، گفت: در این حوزه جا برای کار، بسیار وجود دارد.
دکتر محمدمهدی فقیه، عضو هیات مدیره شورای سازمان فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمان هم گفت: اگر قرار است شهرداری کرمان به سمت الکترونیکی‌کردن وظایف خود برود، باید به موضوع آسیب‌پذیری این حوزه نیز توجه جدی داشته باشد.
وی افزود: درست است الکترونیکی‌سازی مهم است، اما اگر امنیت لازم وجود نداشته باشد، با مشکل مواجه می‌شویم.
دکتر بهنام قوامی، عضو دیگر شورای سازمان فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمان هم بر ارتباط شهرداری کرمان و دانشگاه شهید باهنر کرمان در حوزه آی‌تی و فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات تاکید کرد و گفت: امیدوارم بتوانم علاوه بر وظایفی که در شورای سازمان به عهده دارم، رابط بین شهرداری کرمان و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی حوزه فن‌آوری اطلاعات دانشگاه شهید باهنر کرمان باشم.
مرتضی عرب‌نژاد، مدیرعامل سابق سازمان فاوا شهرداری کرمان نیز با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در این سازمان گفت: ازجمله اقدامات این سازمان، اجرای فیبر نوری است که اجرای فاز نخست آن از هفته آینده آغاز می‌‌شود.
وی افزود: با اقداماتی که انجام گرفته است، شهرداری کرمان در دوسه‌ماه آینده در حوزه‌های مختلف هوشمند می‌شود.
عرب‌نژاد ضمن تشکر از حمایت‌های شهردار کرمان از سازمان فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمان، برای حیدر هادی‌زاده، سرپرست جدید این سازمان آرزوی موفقیت کرد.
حیدر هادی‌زاده، سرپرست سازمان فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمان نیز ضمن تشکر از حُسن اعتماد شهردار کرمان، اظهار امیدواری کرد با استفاده از فرصت پیش‌آمده و حضور افراد متخصص و باتجربه در شورای این سازمان، بتواند در انجام وظایف محول‌شده موفق باشد.
اسماعیل جهانشاهی، مدیر حراست شهرداری کرمان نیز با اشاره به حضور افراد متخصص در شورای سازمان فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمان گفت: امیدواریم بتوانیم از توان و تخصص اعضای شورای سازمان به بهترین شکل استفاده کنیم.
وی هم‌چنین ضمن تشکر از خدمات مهندس عرب‌نژاد در سازمان فاوا، برای مهندس هادی‌زاده، سرپرست جدید این سازمان آرزوی موفقیت کرد.
لازم به ذکر است؛ بررسی نرم‌افزارهای شهرداری، بررسی سخت‌افزارها و شبکه موجود شهرداری، بررسی وضعیت موجود شهرداری کرمان در حوزه فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات، بررسی مشکلات موجود و تدوین برنامه کوتاه‌مدت یک‌ساله برای سازمان فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمان، از مصوبات این نشست بود.


محمدرضا احمدی

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۰۸۶.JPG

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات