نصرتی:نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری از برنامه های عمده سازمان شهرداری ها و دهیاری ها در سال ۹۸ است

نصرتی:نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری از برنامه های عمده سازمان شهرداری ها و دهیاری ها در سال ۹۸ است

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری و اجرای طرح های حمل و نقل درون شهری با توجه به انتظارات و نیازهای شهرداری ها در این حوزه در اولویتهای سال ۹۸ سازمان منظور شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مسعود نصرتی که روز جمعه ۱۶ آذر در نشست شهرداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستای استان قزوین که با حضور جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری وزیر کشور تشکیل شد، سخن می گفت، افزود: برنامه ریزی برای بازسازی تعدادی از اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی شهری با مشارکت شهرداری ها، بانکها و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی افزود: طی تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با پست بانک مقرر شد ۱۲ هزار فقره تسهیلات بانکی برای توسازی تاکسی های فرسوده و یک هزار فقره برای نوسازی ون های فرسوده با نرخ سود مصوب بانک مرکزی به ازای هر دستگاه تاکسی حداکثر ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات با بازپرداخت حداکثر ۴۸ ماهه و برای نوسازی ون های فرسوده به ازای هر دستگاه ون ۷۵۰ میلیون ریال با بازپداخت ۶۰ ماهه اعطاء شود.

نصرتی اضافه کرد: در توافقی دیگر با پست بانک مقرر شد از محل وصول اسناد خزانه اسلامی مربوط به قانون بودجه سال ۹۶ برای تامین بخشی از سود تسهیلات پرداختی توسط این بانک برای کمک به توسعه و نوسازی ناوگان حمل ونقل شهری به میزان ۴۸۰ میلیاردریال پرداخت شود.

نصرتی در ادامه با اشاره به رفع مشکل بیمه رانندگان درون و برون شهری، خاطرنشان کرد: انجام این مهم در قالب اصلاحیه نمایندگان مجلس در خصوص بند (الف) تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ صورت گرفت که به موجب آن سازمان برنامه و بودجه مکلف به پرداخت درصدی از حق بیمه رانندگان حمل و نقل عمومی درون و برون شهری به مبلغ ۲۲ هزار میلیارد ریال شد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: امسال مبلغ در نظر گرفته شده برای حمل و نقل عمومی کشور به شیوه انتشار اوراق مشارکت ۵۵ هزار میلیارد ریال بود که این میزان برای سال آینده ۸۰ هزار میلیارد ریال پیشنهاد شده است.

وی در خصوص توزیع قیر رایگان بین شهرداریها گفت: ۱۳ درصد از مجموع قیر رایگان بین شهرداری های زیر۵۰ هزار نفر توزیع می شود اما برای سال آینده پیشنهاد افزایش آن به ۲۷ درصد و برای شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر ارایه شده است و اگرچه این میزان را هم ناچیز می دانیم اما همچنان تلاش ها در خصوص افزایش آن ادامه دارد.

وی افزود: پیشنهاد ما اینست که باید محدودیت جمعیتی برداشته شود و به همه شهرها کمک کنیم تا سهمیه قیر متناسب با نیاز طرح های عمرانی توزیع شود.

نصرتی در خصوص سایر برنامه های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: برای برطرف نمودن مشکلات شهرداریها در حوزه منابع انسانی پیگیریهای زیادی با هماهنگی سازمان اداری و امور استخدامی صورت گرفته و در حال برنامه ریزی برای برگزاری آزمون استخدامی برای ۵۰ هزار نفر از کارکنان شهرداریها هستیم که ۳۵ هزارنفر از کارکنان قراردادی در فاز اول و ۱۵ هزار نفر از کارکنان شرکتی ها در فاز دوم در این آزمون استخدامی شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تجمیع برخی سازمان های شهرداری را در دستور کار قرار داده و به همین منظور در حال برنامه ریزی با ۶ اتحادیه زیر مجموعه سازمان های وابسته به شهرداری ها هستیم تا با نگاه و رویکرد جدید اقدام به مناسب سازی در این زمینه کنیم.

نصرتی یادآورشد: نخستین جلسه شورای سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در دوره پنجم با حضور نمایندگان شهرداران کشور و معاون سازمان برنامه و بودجه تشکیل شد و۲۰ موضوع مطروحه در این جلسه به تصویب رسید و معاونتها و دفاتر سازمان در حال پیگیری تحقق آنها هستند و جلسه بعدی نیز بهمن ماه تشکیل می شود.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین از برنامه ریزی های صورت گرفته برای تشکیل ۶ کارگروه تخصصی با حضور نمایندگان شهرداریهای کلانشهرها، مراکز استانها و بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در این سازمان به منظور تبادل نظر برای رفع مشکلات اصلی حوزه کاری شهرداری ها خبر داد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات