آموزش محیط زیست به کتاب های درسی افزوده می شود

آموزش محیط زیست به کتاب های درسی افزوده می شود

آموزش محیط زیست به کتاب های درسی افزوده می شود
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: کتابی با عنوان 'آموزش محیط زیست' متناسب با ظرفیت دانش آموزان دوره های گوناگون تحصیلی قرار است در مدرسه ها تدریس شود.

به گزارش"پارما" حمید ظهرابی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: کتاب هایی نیز برای دانشجویان جهت تدریس در دانشگاه ها در حال طراحی و تدوین است.
وی افزود: حفظ محیط زیست در گرو مشارکت مردم و افزایش سطح دانش و آگاهی جامعه است و ارائه آموزش های مرتبط در مدرسه ها بر همین اساس برای سازمان حفاظت محیط زیست کشور اهمیت ویژه ای دارد.
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور یادآور شد: افزون بر ۷۰ گونه از نزدیک به یک هزار و ۱۷۰ گونه جانوری مهره دار کشور در معرض تهدید هستند که حمایت از آنها نیازمند عزم همگانی می باشد.
وی عنوان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست کشور برای گونه های در معرض تهدید برنامه های حفاظتی ویژه ای تهیه و تدوین کرده که هم اکنون برای ۱۰ گونه برنامه مدیریتی ابلاغ شده است.
ظهرابی اضافه کرد: برای ۱۰ گونه دیگر نیز برنامه حفاظتی ویژه در حال اجرا است و امید می رود تا پایان برنامه ششم، برای همه گونه های مهره دار در معرض تهدید برنامه مدیریتی حفاظت ویژه داشته باشیم.
به گفته وی، ۲۸۲ منطقه حفاظت شده در کشور با وسعت نزدیک به ۱۷ میلیون هکتار زیر نظارت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات