احداث پایانه و توقفگاه ۱۱۳ هکتاری خوردروهای سنگین در ورودی شیراز

احداث پایانه و توقفگاه ۱۱۳ هکتاری خوردروهای سنگین در ورودی شیراز


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، دکتر «نواب قائدی» رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر از احداث توقفگاه خودروهای سنگین در شرق شیراز خبر داد و گفت: از ابتدای شروع به کار شورای پنجم یکی از دغدغه‌های اصلی این شورا، ورود کامیون‌های سنگین به سطح شهر و پارک آنها در معابر شهری بود که علاوه بر سلب آرامش و آسایش شهروندان، باعث ایجاد آلودگی شنوایی، آلودگی هوا، نازیبا کردن چهره شهر، ایجاد مشکلات ترافیکی و وارد کردن خسارت به تاسیسات زیر بنایی مانند آسفالت معابر، جدول‌های بتنی، پل‌ها و دیگر زیر ساخت‌های شهری می‌شدند.
نواب قائدی با تاکید بر اینکه تلاش شورای شهر شیراز بر مدیریت تردد و عدم توقف وسایل نقلیه سنگین در سطح شهر است، گفت: بر این اساس پس از بررسی‌های لازم زمین‌های مختلفی برای ساخت توقفگاه این خودروها مد نظر قرار گرفت اما در نهایت زمینی به متراژ ۱۱۳ هکتار در شرق شیراز ابتدای ورودی پل فسا که کاملا قابلیت تبدیل به یک توقفگاه خوب و استاندارد برای خودروهای سنگین را دارد برای این کار در نظر گرفته شد که در کارگروه امور زیربنایی استان نیز مورد تایید قرار گرفته است.
سخنگوی شورای شهر شیراز ادامه داد : همچنین استعلام‌های لازم از نهادهای مختلف نیز اخذ شده است و سعی خواهیم کرد پس از اینکه امسال مراحل دیوار گذاری این زمین انجام شد، با شروع سایر مراحل اجرایی آن در سال جدید، بتوانیم  حداکثر طی یک و نیم سال آینده این پروژه را به بهره برداری برسانیم .
قائدی اضافه کرد: با توجه به امکاناتی نظیر تعمیرگاه و ... که برای این توقفگاه در نظر گرفته شده است خودروهای سنگینی که وارد شهر می‌شوند در همین مکان پارک و رانندگان آنها با خودروها یا سایر وسایل حمل و نقل عمومی به سمت شهر عزیمت می‌کنند تا شاهد هرگونه توقف و یا تردد این خودروها در سطح شهر نباشیم.
سخنگوی شورای شهر شیراز در پاسخ به این سئوال که آیا برای سایر ورودی های شهر نیز تمهیداتی اندیشیده شده است یا خیر؟، گفت: با توجه به اینکه زمین در نظر گرفته شده برای ساخت توقفگاه در شرق شیراز متعلق به شهرداری می باشد و در مسیر کمربندی شیراز قرار دارد، هم اکنون تمام تلاشمان، به سرانجام رساندن این پروژه است و سعی داریم علیرغم اینکه تملک زمین در دیگر ورودی‌های شیراز برای ما هزینه بر و سخت است اما در عین حال برای سایر ورودی های شیراز نیز این طرح درآینده اجرا شود ودر حال حاضر طرح دیگر ورودی ها نیز در دست بررسی و مطالعه است ولی هم اکنون تمام تمرکزمان برای ساخت توقفگاه در ورودی شرق شیراز است .
رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک در پایان ابراز امیدواری کرد: با ساخت توقفگاه ماشین های سنگین درورودی پل فسا هم زیر ساخت های شهری و هم همشهریان سود خواهند برد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات