رییس شورای شهر شیراز: دانشجویان باید با مطالبه گری مانع از انحراف در نظام جمهوری اسلامی شوند

رییس شورای شهر شیراز: دانشجویان باید با مطالبه گری مانع از انحراف در نظام جمهوری اسلامی شوند

«سید احمدرضا دستغیب» رییس شورای اسلامی شهر شیراز در صحن علنی شورا با گرامیداشت ۲۰اذر سالروز شهادت شهید ایت ا... دستغیب افزود: شهید محراب حضرت آیت ا... سید عبدالحسین دستغیب شیرازی، از نوادگان مرجع عالیقدر حضرت آیت ا... سید هدایت الله دستغیب مجتهد بزرگ فارس، از سلسله جلیله سادات که در زهد و عرفان و سیاست یگانه زمان و در اخلاص نمونه بود .

وی آیت الله دستغیب را پرچمدار مبارزات سیاسی در استان فارس دانست و ادامه داد: روحانیون و مبارزان سیاسی مسلمان نیز با بیان و حرکت او جرات می گرفتند .

رییس شورای اسلامی شهر شیراز گفت:مخالفت علنی با کشف حجاب، مبارزه علنی علیه جشن های ۲۵۰۰ ساله و همراهی با نهضت امام خمینی‌(ره) از سال ۴۱ از جمله این مبارزات است؛ مسجد جامع عتیق شیراز، پایگاه مبارزات مردم و جوانانی بود که آن شهید با پایمردی، اهالی فارس را رهبری می کرد .

دستغیب خاطر نشان کرد: بی‌تردید اولین شخصیتی که پرچم مخالفت علیه حکومت ظالم شاهنشاهی را در فارس برافراشت و به صراحت و شجاعت از نهضت امام خمینی(ره) دفاع کرد، آن شهید مجاهد بود .

وی با اشاره به اینکه شهید آیت الله دستغیب مردم را خالصانه به سوی خدا فرا می خواند افزود: وی وظیفه هدایت، ارشاد، اصلاح و تربیت مردم که رسالت پیامبران است را به خوبی ایفا می کرد .

دستغیب با بیان اینکه شهید ایت ا...دستغیب در میان مردم و با مردم زندگی می کرد ابراز کرد: هیچ گاه خود را از مردم جدا ندانست؛ در تمام مدت عمرش همانند پدران و اجدادش ملجا و پناه مردم بود و برای نجات مردم از حکومت ظالم با سخنان افشاگرانه خود چندین مرتبه بازداشت، تبعید و حبس خانگی شد و بارها منزلش مورد هجمه دژخیمان رژیم قرار گرفت .

رییس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: امامت جمعه شیراز را به درخواست مردم فارس و بنا بر حکم امام (ره) پذیرفت و به نمایندگی از مردم استان فارس در اولین مجلس خبرگان انتخاب شد .

وی افزود: بارها از ایشان خواسته بودند برای رفتن به نماز جمعه از ماشین استفاده کند قبول نمی کرد و می فرمود: من می خواهم در این کوچه‌ها در میان مردم باشم تا اگر کسی سوالی یا گرفتاری داشته باشد و خجالت بکشد به منزل بیاید به کارش رسیدگی کنم .

دستغیب خاطر نشان کرد: باور ایشان بر آن بود که در بین مردم بوده ام و تا آخرین نفس هم باید در بین اینان و با ایشان باشم و در سختی و شادیشان شریک و سهیم .

رییس شورای اسلامی شهر شیراز جنس علاقه شهید دستغیب به امام(ره) را از جنس عاشق و معشوق دانست وافزود: او امام را نه تنها به عنوان یک رهبر بلکه یک مراد می دید، امام را همانگونه می دید که جوانان در جبهه جنگ و اکثریت مردم می دیدند، امام را از جنس مردم، با مردم و همراه با مردم می دید، امام را دوست داشت چون امام خالصانه هدایت و صلاح مردم را می‌خواست .

وی بابیان اینکه سخن شهیدایت الله دستغیب دربارهامام خمینی(ره) مبنی براینکه «من اطاع الخمینی فقد اطاع الله کسی که از خمینی اطاعت کند از خدا اطاعت کرده است.» افزود: شهیدایت الله دستغیب امام را فقیهی عادل و جامع الشرایط می دانست که با درخواست اکثریت مردم حکومت را به دست گرفته که اکنون اطاعت از او واجب است .

به گفته وی، شهید ایت الله دستغیب در زهد و تقوا نمونه عصر خود بود؛ وضع زندگی ایشان قبل و بعد از انقلاب هیچ تغییری نکرد، علیرغم مورد توجه بودن از جانب مردم فارس و حتی استان های همجوار به حداقل زندگی قناعت می کرد، زندگی ایشان خالی از هرگونه تجملات و تشریفات دنیوی بود و آثاری از زخارف دنیایی در آن دیده نمی‌شد .

دستغیب با اشاره به اینکه نغمه های ملکوتی آن شهید که از جان و دل برمی خاست بر دل می نشست ابراز کرد: هنوز در جای جای ایران یاد و نام و صدای ملکوتی آن مرد خدا زنده است .

وی افزود: امام امت در پیامشان به مناسبت شهادت این عالم روحانی ایشان را شخصیتی ارزشمند و مربی به سزا و عالمی وفادار به اسلام، طرفدار محرومان و مظلومان، متعهد به اسلام، معلم اخلاق و مهذب نفوس، مربی محرومان و هدایت کننده مردم نامیدند .

دستغیب ادامه داد: علاقه مقام معظم رهبری به این شهید به دوران پس از انقلاب اسلامی برمی گردد و ایشان در سفر سال ۸۷ به استان فارس به انتشار نوارهای صوتی شهید دستغیب در طول انقلاب اسلامی و تاثیر سخنرانی های این شهید بزرگوار بر جوانان اشاره کردند و فرمودند: بنده خودم در آن وقت در قم بودم، نوار سخنرانی شهید دستغیب دست به دست میان طلاب می گشت! ما هم آن وقت شنیدیم. این موضوع روحانیت مبارز شیراز بود که با پشتیبانی مردم هم همراه بود .

دستغیب با گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو و سالگرد شهادت ۳ شهید دانشجو اهورایی و یاد همه شهیدان دانشجو افزود: شیراز یکی از مهمترین مراکز حضور و فعالیت دانشجویان است و جنبش دانشجویی شیراز همواره نقش اثرگذار و مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سال های بعد از آن داشته است .

وی تاکید کرد: زنده نگه داشتن امید در بین دانشجو، آینده کشور را تضمین خواهد کرد .

رییس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه عدالت خواهی، آزادی طلبی و علم آموزی ۳ خصلت ارزنده جنبش دانشجویی است افزود: پاسداشت حرمت دانشجو می تواند روند توسعه در ابعاد مختلف را در کشور تسریع کند .

دستغیب خاطر نشان کرد: قشر نخبه و جوان دانشجو باید براساس آرمانهای خود، بروز و ظهوری بیش از گذشته در جامعه داشته باشد و با مطالبه گری مانع از انحراف در نظام جمهوری اسلامی شود .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات