ضرورت تحقق کد و ردیف بودجه بوستان ملی باراجین در بودجه کشور

ضرورت تحقق کد و ردیف بودجه بوستان ملی باراجین در بودجه کشور

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری قزوین؛ دکتر صفری افزود: شهرداری ها ویترین خدمات نظام بوده  و دست گیر دولت هستند و باید در این زمینه دولت نیز شهرداری را یاری کند.

شهردار قزوین افزود:  بودجه شهرداری قزوین در سال جاری ۶۳۰ میلیارد تومان بوده و با توجه به جمعیت ۴۳۰ هزار نفری قزوین، سرانه بودجه هر شهروند برای اداره شهر یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان است.

دکتر صفری با اشاره به اینکه بوستان ملی باراجین برای اولین بار دارای کد و ردیف بودجه در کشور شده است، اظهار کرد: امید است با همکاری نمایندگان مجلس این موضوع محقق شود زیرا این بوستان می تواند خدمات بسیار مطلوبی به تمامی مردم کشور ارائه دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه به زودی آزمون تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری ها برگزار می شود، گفت: در این آزمون فقط کسانی می توانند تبدیل وضعیت شوند که قرارداد مدت معین داشته باشند که در این صورت حق ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر از کارکنان با سابقه ۱۰ تا ۱۲ ساله شرکتی و حجمی ضایع خواهد شد که بهتر است این موضوع اصلاح شود.

شهردار قزوین افزود: حقوق و مزایای کارمندان شهرداری بسیار پایین است و لایحه مجلس در این خصوص می تواند به کارکنان شهرداری در این زمینه کمک کند.

دکتر صفری با اشاره به پروژه تراموای شهر قزوین عنوان کرد: تراموای شهر قزوین در مسیر ۱۱ کیلومتری شرق به غرب شهر قزوین و بالعکس می باشد  که امید است در ردیف بودجه سال ۹۸ کشور قرار گیرد زیرا اگر شهرداری ها وارد حمل و نقل ریلی شوند، ۵۰ درصد بودجه آن را دولت تامین خواهد کرد  و با توجه به اینکه تراموای قزوین مصوبه وزارت کشور دارد می تواند بودجه کشوری را دریافت کند.

وی با تاکید بر اصلاح لایحه ارزش افزوده گفت: در این لایحه علاوه بر جمعیت، مولفه های دیگر نیز در نظر گرفته شود و باید در نظر داشت که تصویب این لایحه به سمت دولتی کردن شهرداری ها پیش می رود و مناسب نیست.

شهردار قزوین از نمایندگان خواست تا در مهلت یک ماهه برای دریافت اوراق خزانه برای شهرداری قزوین اقدام  کنند و یادآور شد: این اوراق می تواند برای تهاتر بدهی های دستگاه‌ ها با شهرداری مورد استفاده قرار گیرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات