تلاش نیروهای ۱۲۵ برای ایجاد آرامش در شهر

تلاش نیروهای ۱۲۵ برای ایجاد آرامش در شهر

به گزارش اداره ارتباطات و اموربین الملل شهرداری اراک،آتش نشانان اراک در روزهای پایانی هفته¬ی گذشته با انجام بیش از ۱۵ مورد عملیات، هفته ای پر کار را به پایان رساندند.
آتش نشانان اراک در دور روز آخر هفته¬ی گذشته (پنجشنبه و جمعه) با انجام بیش از ۱۵ مورد عملیات، آخر هفته¬ی پرکاری را پشت سر گذاشته و در تمامی موارد به یاری شهروندان شتافتند که بیشتر آن آبگیری-های منازل و خیابان های سطح شهر در پی بارش رحمت الهی بود.
عصر روز پنجشنبه ۱۵ آذرماه، ساعت ۱۴:۳۸ سامانه ۱۲۵ این سازمان خبر سقوط یک دختر جوان را به داخل رودخانه در خیابان طالقانی، جنب پل شهید باقی زاده دریافت که بلافاصله آتش نشانان ایستگاه شماره ۵ کوی گردو و نجاتگران ایستگاه شماره ۳ از خیابان امام(ره) به محل حادثه اعزام و به وسیله تجهیزات مخصوص و برانکارد تخصصی این شهروند را که به شدت مصدوم شده بود با استفاده از نردبان به بالای رودخانه منتقل و تحویل عوامل اورژانس جهت انتقال به مراکز درمانی دادند.
در پی بارش در شب جمعه و هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بروز آبگرفتگی در معابر، ایستگاه های یازده گانه سازمان آتش نشانی اراک به حالت آماده باش درآمده بودند. در این شب بارانی بیش از ۱۰ مورد عملیات رفع آبگرفتگی توسط آتش نشانان صورت گرفت که از ساعت ۲۰:۳۰ تا پاسی از نیمه شب، همکاران خدوم و تلاشگر عملیاتی این سازمان با تلاش فراوان و با استفاده از پمپ های کف کش آب به امدادرسانی در سطح شهر و منازل شهروندان پرداخته که از جمله آنها می توان به: خیابان امام(ره)- کوچه مهدی سلطانی، خیابان شهید شیرودی- کوچه شهید محمود آبادی، کمربندی جنوبی- بعد از بیمارستان- زیر پل راه آهن، کوی مشاور- مجتمع بازرگانی یاس و خیابان امام(ره) - نبش کوچه امید اشاره کرد.
با تماس عوامل اورژانس با سامانه ۱۲۵ این سازمان در ساعت ۲۳:۰۷ پنجشنبه ۱۵ آذرماه، و اعلام واژگونی یک دستگاه خودروی پژو پارس و محبوس شدن راننده آن در اتاقک خودرو، نجاتگران آتش نشان از ایستگاه های شماره ۴ میدان فراهان به محل حادثه اعزام شدند. آتش نشانان با رسیدن به محل حادثه ضمن انجام ایمن سازی های لازم با استفاده از ست هیدرولیک امداد و نجات اقدام به رهاسازی راننده گرفتار در خودروی واژگون کرده که متاسفانه با تایید نیروهای فوریت های پزشکی، این راننده در همان دقایق اولیه فوت کرده بود.
مقداری ضایعات لاستیک در میدان فراهان پشت جایگاه CNG بر اثر بی احتیاطی طعمه حریق شده بود که ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی اراک در ساعت ۱۰:۰۶ روز جمعه ۱۶ آذرماه آتش نشانان ایستگاه شماره ۴ میدان فراهان را به محل بروز آتش سوزی اعزام کرد و نیروهای عملیاتی اقدام به مهار و خاموش سازی این آتش کردند.
با تماس والدین یک پسربچه مبنی بر محبوس شدن فرزندشان در منزل و درخواست کمک از آتش نشانی، نجاتگران ایستگاه شماره یک کوی مصطفی خمینی در ساعت ۲۰:۰۹ به آدرس اعلام شده در انبار جهاد، کوچه اعتماد ۳ ، مجتمع زاگرس اعزام شده و در حضور عوامل انتظامی درب منزل را باز کرده و به نگرانی والدین این پسربچه خاتمه دادند.
ورود گربه به داخل موتور یک دستگاه خودروی پژو پارس در ساعت ۵ دقیقه بامداد روز شنبه ۱۷ آذرماه توسط یکی از شهروندان به نشانی شهرک بعثت، فاز یک، کوچه شهید رودبارانی آتش نشانان ایستگاه شماره ۱۱ کوی الغدیر را به محل حادثه کشاند و نیروهای عملیاتی با استفاده از تجهیزات مخصوص اقدام به رهاسازی این گربه کردند.
در ساعت یک بامداد همین روز، خانمی به اتفاق همسر خود با حضور در ایستگاه شماره ۳ خیابان امام(ره) از گیرکردن یک حلقه انگشتر در دست خود اظهار ناراحتی می کرد که نجاتگران این ایستگاه با استفاده از انگشتربر برقی، انگشتری را از دست متورم شده این شهروند رهاسازی کرده و به ناراحتی وی پایان دادند.

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات