تاکید معاون امور عمرانی استانداری گیلان بر مدیریت ساخت و ساز در استان

تاکید معاون امور عمرانی استانداری گیلان بر مدیریت ساخت و ساز در استان


به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان در دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری،مهندس قاسمیان، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان، به ارائه گزارشی از عملکرد سازمان پرداخت و در خصوص مشکلات پیش روی سازمان از جمله ساخت و سازهای غیرقانونی در زمینهای فاقد سند مالکیت (زمینهای نسقی)، مشکلات طرح تفصیلی شهر رشت، عدم صدور و تمدید پروانه دفاتر مهندسی توسط اداره کل راه و شهرسازی و ... صحبت کرد. وی ضمن اشاره به همکاری سازمان در حوزه بوم گردی و گیل پارک با استانداری در خصوص ادامه همکاری های بیشتر به ویژه برای ساخت و ساز در منطقه آزاد اعلام آمادگی نمود.
سپس اکبری مقدم، ضمن اشاره به افزایش ساخت و ساز غیر رسمی در شهر رشت لزوم ساماندهی این روند را متذکر شد. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان اضافه کرد طرح تفصیلی باید در راستای کاهش چالشهای مذکور قدم بردارد و  مدیریت ساخت و ساز قانونمند شود.
مدیر کل دفتر فنی استانداری نیز با اشاره به اینکه نظام مهندسی ساختمان گیلان به عنوان بازوی فنی در حوزه عمرانی همواره یاور استانداری بوده، انسجام عملکرد و تداوم همکاریها را ضروری دانست
گزارش رسیده همچنین حاکی است:درآیین تکریم و معارفه اعضای هیات مدیره دوره هفتم و هشتم سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان که با حضور تنی چند از مسئولان ارشد استان برگزار شد، مهندس عبدالرضا قاسمیان، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان گفت:این سازمان حدود ۲۱هزار نفر عضو دارد که از این تعداد حدود ۱۰ هزار عضو دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی هستند.
به گفته وی سازمان علاوه بر ستاد مرکزی در رشت، ۱۶ دفتر نمایندگی در شهر رشت و دیگر شهرستان‌ها با ۱۵۸ نفر پرسنل دارد که کلیه امور مربوط به عضویت و کنترل نقشه‌ها، خدمات آزمایشگاهی و امور مالی بصورت الکترونیکی انجام می‌شود.
وی همچنین به حضور فعال و پررنگ سازمان در جلسات برون سازمانی از جمله جلسات گفتگوی دولت و بخش خصوصی به ریاست استاندار، جلسات شورای فنی استان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، جلسات مناسب سازی معابر و ساختمانهای عمومی ویژه افراد معلول و کم توان، جلسات احداث مجموعه های کوچک خدمات رسانی بین راهی، جلسات احداث اقامتگاههای بومی در مناطق روستایی گیلان اشاره داشت و از حضور مستمر هیات مدیره سازمان در جلسات شورای مرکزی، کمیسیونها و گروههای تخصصی شورای مرکزی یاد کرد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات