اختصاص ۶۴ میلیارد تومان تسهیلات ساخت مسکن در اجرای تحرک بخشیدن به برنامه های بازآفرینی شهری استان ار...

اختصاص ۶۴ میلیارد تومان تسهیلات ساخت مسکن در اجرای تحرک بخشیدن به برنامه های بازآفرینی شهری استان ار...

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اردبیل ، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در جلسه ستاد باز آفرینی استان با اعلام این مطلب افزود: دراجرای تکالیف برنامه ششم توسعه مبنی بر تحرک بخشیدن به برنامه های بازآفرینی اعم از احیاء بافت های فرسوده و ساماندهی حاشیه شهرها از طریق بازآفرینی و نوسازی محلات هدف ۶۴ میلیارد تومان تسهیلات ساخت ۳۲۱۵ واحد مسکن به استان اردبیل اختصاص یافت.

وی افزود: تسهیلات ساخت برای سازندگان واحدهای مسکونی در کلان شهرها به ازای هر واحد ۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان با نرخ سود ۹% در سال جاری برای دوره مشارکت مدنی دو ساله ساخت است و علاوه بر این تسهیلات ۷۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۱۸% برای انبوه سازان قابل پرداخت می باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل به تسهیلات خرید هم اشاره کرد و اظهار داشت: این تسهیلات از محل صندوق پس انداز مسکن یکم برای متقاضیان خرید واحد مسکونی در محدوده ها و محلات هدف در شهرهای بزرگ بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۶۰ میلیون تومان و سایر مناطق شهری ۴۰ میلیون تومان با نرخ سود ۶% با دوره بازپرداخت حداکثر ۱۲ سال می باشد.

حیدری افزود: تسهیلات ودیعه اسکان موقت به صورت قرض الحسنه در کلان شهرها ۲۰ میلیون تومان برای هر متقاضی واجد شرایط و در سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان می باشد.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان اردبیل به فرصت های شغلی ایجاد شده در راستای طرح بازآفرینی در سطح استان اردبیل اشاره کرد و افزود: تعداد ۳۷۹۹ فرصت شغلی در راستای اجرای بازآفرینی در سطح استان بصورت مستقیم ایجاد خواهد شد و این در حالی است که بصورت غیر مستقیم هم ۵۶۹۹ فرصت شغلی در همین راستا ایجاد خواهد شد.

وی گفت: امید است نقش موثر و جهادی شهرداری ها و سایردستگاه های دولتی عضو ستاد در اجرای برنامه بازآفرینی و رفع مشکلات و مسایل با حضور حداکثری بخش خصوصی و توسعه گران دستاوردهای این طرح در کوتاه ترین زمان ممکن ، بازآفرینی بافت ها و محلات هدف مورد انتظار را در سطح استان موجب گردد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: بودجه عمومی خدمات روبنایی ، زیربنایی و توانمند سازی به میزان ۳۹۴ میلیارد ریال و بودجه شهرداری ها ۲۰۴۴ میلیارد ریال و ۱۱۶۸ میلیارد ریال سهم بودجه سایر دستگاههای دولتی عضو ستاد در اجرای طرح بازآفرینی شهری در استان اردبیل است.

حیدری افزود: هرگونه ایجاد تعهد و هزینه کرد بابت پروژه های برنامه اقدام مشترک محلات با رعایت قوانین ، مقررات ، آئین نامه ها و دستور العمل های جاری خواهد بود.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان اردبیل در ادامه به پرداخت وام در جهت احیای بافت های فرسوده اشاره کرد و اظهار داشت: از اول سالجاری تا به امروز برای ساخت ۱۱۰۰ واحد مسکونی متقاضیان به بانک های عامل معرفی و نسبت به تکمیل مدارک و اخذ وام اقدام نموده اند.

وی تصریح کرد: اولویت اجرای طرح های بازآفرینی شهری در استان اردبیل در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر بوده و در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر به شرط تعریف و ارائه طرح امکان پذیر خواهد بود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل در پایان به بحث اطلاع رسانی در خصوص بازآفرینی شهری و اقدامت صورت گرفته اشاره کرد و افزود: در بحث اطلاع رسانی باید از تمام ظرفیت شهرداری ها ، دستگاههای عضو ستاد و صدا و سیمای مرکز اردبیل در اقدامی مشترک موارد لازم جهت اطلاع همشهریان محترم شفاف سازی و اطلاع رسانی گردد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل

    اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات