جمالی نژاد: دفاتر امورشهری و شوراهای استانداری‌ها باید قطب ایده پردازی و رشد مدیریت شهری و کانون وفاق و همدلی شهرداری و شورا باشند.

جمالی نژاد: دفاتر امورشهری و شوراهای استانداری‌ها باید قطب ایده پردازی و رشد مدیریت شهری و کانون وفاق و همدلی شهرداری و شورا باشند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت : دفاتر امورشهری و شوراهای استانداری ها در حقیقت یک قطب رشد مدیریت شهری در استانها هستند که باید به‌طور مستمر با ایده پردازی و حل مسائل و مشکلات این حوزه به‌کانونی برای وفاق و همدلی شوراها و شهرداری‌ها و برنامه ریزی برای آینده روشن آنها تبدیل شوند.

به‌گزارش روابط عمومی‌سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهدی جمالی نژاد که صبح چهارشنبه‌۲۱ آذرماه در نشست مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌های سراسر کشور سخن می‌گفت؛ اظهار کرد: انتظار می رود مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراها به‌طور مستمر در شهرهای استان حضور داشته باشند و با رصد مسائل و مشکلات شورا و شهرداری‌ و برنامه‌ریزی و راهنمایی برای رفع آنها، موجبات همدلی و وفاق در ارائه خدمات به‌شهروندان را سبب شوند.

وی افزود: دفاتر امور شهری وشوراها همچنین باید زمینه انتقال تجربیات موفق شهردار‌ی‌ها به‌یکدیگر از جمله در حوزه تامین درآمدهای پایدار و تولید ثروت با توجه به‌ظرفیت‌های شهرها را فراهم نمایند.

جمالی نژاد با بیان اینکه هنوز الگوهای ایرانی و اسلامی در حوزه مدیریت شهری و شهرسازی نداریم گفت: بدون تردید یکی از دلایل این موضوعات کمبود وفاق و همدلی در خانواده بزرگ مدیریت شهری است که باید در خصوص آن برنامه‌ریزی‌های جدی داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: شهرداری‌ها نهادهای مستقل دولتی هستند یعنی نباید وابسته و متکی به‌دولت باشند و در شرایط فعلی که با محدودیت‌های مالی روبرو هستیم تمامی دست اندرکاران مرتبط با حوزه شهری شامل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، معاونت‌های عمرانی و دفاتر امورشهری و شوراهای استانداری‌ها و شهرداری‌ها و شوراها باید با وفاق و همبستگی و همدلی از این مقطع عبور نمایند.

جمالی نژاد در ادامه با اشاره به‌تشکیل کارگروه‌های تخصصی ذیل گردهمایی مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌ها از مدیران کل مربوطه خواست؛ تا در این کارگروه‌ها حضوری فعال و موثر داشته باشند و مسائل و مشکلات عمده شهرداری‌های استان‌ها را با دقت رصد ومنعکس نمایند تا در لوایح و طرح‌هایی که تدوین و به‌کمیسیون خاص کلانشهر تهران و سایر کلانشهرهای دولت ارائه می شود لحاظ شود.

جمالی نژاد همچنین افزود:خوشبختانه خانواده بزرگ مدیریت شهری و روستایی شامل شهرداران، دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و دفاتر زیرمجموعه معاونت‌های عمرانی استانداری‌ها ظرفیت و ارتش بزرگی برای خدمت‌رسانی به‌مردم عزیز کشورمان هستند که همدلی و وفاق این خانواده قطعا موجب کارامدی فعالیت‌ها و جلب اعتماد عمومی خواهد شد.

جمالی نژاد همچنین در زمینه اقداماتی که قرار است در حوزه رفع مشکلات در حوزه منابع انسانی شهرداری انجام شود، گفت: برای برطرف نمودن مشکلات شهرداری‌ها در حوزه منابع انسانی و ساماندهی اصولی مشکلات موجود، پیگیری‌های زیادی با هماهنگی سازمان اداری و امور استخدامی صورت گرفته و در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری آزمون استخدامی برای کارکنان قراردادی و در مرحله بعد کارکنان شرکتی شهرداریها هستیم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های گردشگری با توجه به‌وجود جاذبه‌های طبیعی منحصربفرد کشور منبع مناسبی برای تولید درآمد پایدار برای شهرداری‌ها محسوب می‌شود، گفت: انتظار می‌رود دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌ها راهنمایی‌های لازم را به شهرداری‌ها ارائه نمایند تا آنها بتوانند با ایجاد و تقویت زیرساخت‌های مخصوص این حوزه و جذب سرمایه گذار از این راه برای شهر درآمد ایجاد نمایند.

جمالی نژاد همچنین با اشاره به اینکه لایحه بودجه سال ۹۸ بزودی تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود، گفت: تلاش کردیم تا در این لایحه به انتظارات شهرداری ها و دهیاری ها و مباحث مورد نظر آنها توجه شود و انتظار داریم نمایندگان محترم مجلس در فصل تدوین قانون بودجه با درنظرگرفتن مشکلات و مسائل کاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به موضوعات مرتبط با آنها توجه لازم داشته باشند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات