تحویل ۲ بهله پیغو به محیط زیست در شهرستان بهارستان

تحویل ۲ بهله پیغو به محیط زیست در شهرستان بهارستان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان از تحویل ۲ بهله پرنده شکاری توسط یکی از شهروندان دوستدار محیط زیست به این اداره خبر داد.
به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، شیدا اکار در تشریح این خبر، اظهار داشت: طی تماس تلفنی یکی از شهروندان نسیم شهری در خصوص تحویل ۲ پرنده شکاری، نیروهای این اداره بلافاصله به محل اعزام شده و پس از دریافت پرندگان، آنها را به اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران منتقل نمودند تا پس از بررسی های لازم و اطمینان از سلامت و قابلیت رهاسازی، به دامان طبیعت بازگردند.
وی در ادامه با بیان اینکه این پرندگان شکاری از تیره پیغو و پرنده‌ای کمیاب بوده، افزود: این پرندگان از پراکندگی کمی برخوردارند که  در زمان مهاجرت از این مناطق عبور می کنند  وبر اساس تعریف ارائه شده در قانون جزءگونه های نافع محسوب شده و جزو پرندگان حمایت شده می باشند و شکار آنان ممنوع است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان ضمن تقدیر از شهروندان دوستدار طبیعت در شهرستان، از شهروندان خواست از نگهداری گونه های وحشی و حمایت شده خودداری نموده و در راستای حمایت از این گونه ها  همکاری لازم با اداره محیط زیست داشته باشند، مسلما در صورت شناسایی تخلفاتی از قبیل نگهداری،خرید و فروش و عرضه این نوع گونه ها متخلفین به مرجع قضایی معرفی می گردند.
گفتنی است پیغو پرنده شکاری کوچکی از خانواده  قوشیان است که در مناطق جنگلی بالکان و یونان تا شرق روسیه تخم‌گذاری می‌کند و برای زمستان‌گذرانی به نواحی جنوبی‌تر از مصر تا غرب ایران مهاجرت می‌کند، بر روی درختان لانه ‌سازی کرده و ۳ تا ۵ تخم می‌گذارد. از پرندگان کوچک، حشرات و مارمولکها تغذیه می‌کند و در شکار بر عنصر غافل‌گیری تکیه دارد، این پرنده یک شکارچی کوچک با بال‌های پهن کوتاه و دمِ دراز است، ویژگی‌هایی که برای مانور در میان درختان مناسبند. پیغو شباهت زیادی به قرقی دارد و ماده آن را به دشواری می‌توان از ماده قرقی تشخیص داد.دمش کوتاهتر، و بال‌هایش درازتر و نوک‌تیزتر از قرقی است و همین آن را ظاهری شاهین مانند می‌بخشد.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات