آغاز سرشماری هوبره در شهرستان خاش سیستان و بلوچستان

وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: سرشماری هر ساله هوبره یکی از راههای پایش جمعیت این گونه در معرض خطر انقراض به شمار می رود.

وی افزود: آگاهی از جمعیت و پراکندگی گونه های در معرض خطر انقراض تاثیر بسزایی در نحوه حفاظت از زیستگاهها و جلوگیری از انجام تخلفات داشته و به تبع آن در رسیدگی به وضعیت گونه و جلوگیری از انقراض آن کمک شایانی به حفاظت از محیط زیست می کند.

پورمردان بیان داشت: بدین منظور هر ساله سرشماری گونه هوبره در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان انجام می گیرد که  طبق  برنامه زمان بندی،  شرایط جوی و جغرافیایی منطقه معمولا همه ساله در فصل پاییز انجام می گردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اظهار داشت: هوبره از جمله پرندگان در معرض خطر انقراض و از پرندگان بومی و مهاجر مناطق بیابانی ایران بویژه سیستان و بلوچستان است که نسل این پرنده به علت شکار غیر قانونی و خشکسالی در حال انقراض است و براساس قوانین بین المللی و کشور هرگونه صید، زنده گیری ،خرید و فروش و شکار آن جرم محسوب می گردد ومتخلفین می بایست  ضررو زیان ناشی از تخلف هر قطعه پرنده که مبلغ بیست میلیون تومان تعیین گردیده  به حساب های مشخص شده و خزانه دولت واریز نمایند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات