خبرگزاری جمهوری اسلامی رسانه ای قابل اعتماد است

خبرگزاری جمهوری اسلامی رسانه ای قابل اعتماد است

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان سید عادل عربی روز دوشنبه در جریان بازدید از خبرگزاری ایرنا مرکز همدان اظهار داشت: این خبرگزاری همگام با استقرار هر یک از دولت ها به عنوان سخنگوی نظام و همسو با سیاست های دولت و نظام حرکت کرده است.
وی اضافه کرد: علت اثر بخشی خبرگزاری جمهوری اسلامی، انتشار اخبار متقن و موثق و تلاش در راستای ایجاد فضای همراه با امید در جامعه است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان بیان کرد: این رسانه در استان همدان و در بخش های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و در ذیل آن به محیط زیست توجه ویژه ای دارد.
عربی بیان کرد: انتشار دقیق و کارشناسانه اخبار زیست محیطی و سعی در نهادینه کردن فرهنگ توجه به محیط زیست توسط این رسانه معتبر نشانه اشارفیت کامل به اهمیت و چالش های پیش روی این حوزه ارزیابی می شود.
وی گفت: به اعتقاد بسیاری از آگاهان به مسائل محیط زیست ریشه بسیاری از چالش های پیش روی این مجموعه خلا اطلاع رسانی و کاهش مشارکت های مردمی است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان ادامه داد: بنابراین می توان به وضوح ردپای افراد را در به وجود آمدن مشکلات زیست محیطی از جمله پسماند، تغییرات اقلیمی و گرم شدن هوای زمین شاهد بود.
عربی تاکید کرد: با توجه به شکنندگی اکولوژیکی کشور می طلبد کارهای پیشگیرانه ویژه ای در حوزه محیط زیست صورت گیرد.
وی اظهار داشت: اختلاف های سیاسی در منطقه نیز بر حوزه محیط زیست سایه انداخته است که نتایج منفی این وضعیت را در بروز ریزگرد و وضعیت آب و هوایی منطقه می توان شاهد بود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان ادامه داد: در کشورمان اتفاقهای خوبی در چند سال گذشته رخ داده که نمونه آن ابلاغ سیاست های کلی محیط زیست از سوی رهبر معظم انقلاب است.
عربی افزود: سیاست های کلی محیط زیست به مثابه لوح زرینی است که تکلیف مردم و مسئولان را در قبال این نعمت خدادادی مشخص می کند.
وی بندهای سیاست کلی محیط زیست از جمله تاکید بر اهمیت مدیریت جامع، هماهنگ و نظامند منابع حیاتی، پیشگیری و ممانعت از انتشار انواع آلودگی های غیرمجاز و جرم انگاری تخریب محیط زیست را بسیار با اهمیت دانست.
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان اظهار داشت: پدیده گرد و غبار مساله نوظهوری است که این استان را نیز درگیر خود کرده است.
عربی تاکید کرد: باید برای چهار مولفه گرد و غبار، پسماند، مدیریت آب و پیشگیری از آلودگی هوا برنامه ارائه شود که همدان در این چهار حوزه فعالیت هایی را آغاز کرده است.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات