سد معبر را تجاوز به حقوق شهروندان است/ طرح مقابله با سد معبر تا پایان آذر وارد فاز اجرایی می شود

سد معبر را تجاوز به حقوق شهروندان است/ طرح مقابله با سد معبر تا پایان آذر وارد فاز اجرایی می شود

معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه گفت: با اصناف متخلفی که جلوی مغازه های خود را به امر سد معبر اختصاص داده اند، مقابله می شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، امیر سحابی با اشاره به طرح ضربتی مقابله با سد معبر در ارومیه اظهار کرد: هدف شهرداری ساماندهی معابر است ، نه برخورد با شهروندان.

وی با بیان اینکه نیت مدیریت شهری ارومیه گرفتن رزق و روزی از دستفروشان نیست بلکه ساماندهی انها و استقرار در اماکنی  در قالب بازارچه های روز است، افزود: دنبال برخورد چشکی نیستیم و ابتدا اخطار می دهیم و اگر افراد رعایت نکنند، حتما به صورت جدی برخورد می شود، از این رو در راستای ساماندهی سد معبر دنبال قطع کردن نان دست فروشان و افراد نیستیم.

معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه گفت: زمین می دهیم،غرفه می دهیم،  حمایت می کنیم و دنبال توسعه بازارچه‌های روز در  پنج منطقه ارومیه هستیم .

سحابی با بیان اینکه واحدهای صنفی باید اجناس خود را داخل مغازه بگذارند، خواستار همراهی افکار عمومی، شهروندان  و رسانه ها برای اجرای طرح قانونی ساماندهی سد معبر  در سطح شهر شد.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون نظام صنفی مغازه دار حق ندارد، اجناس و کالاهای خود را در محوطه پیاده رو و خیابان ها پهن کنند.

سحابی تاکید کرد: پیاده رو و خیابان ها متعلق به همه مردم است و کسی حق ندارد بخاطر منافع شخصی شان شهروندان را زیرسوال ببرد.

معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه اظهار کرد: بر اساس تبصره یک ذیل ماده ۵۵ قانون شهرداری ها سد معبر باید ساماندهی شود و به دنبال درگیری و حاشیه سازی نیز نیستیم و تنها ساماندهی معابر شهری در دستور کار قرار گرفته است چرا که این موضوع را تجاوز به حقوق شهروندان می دانیم.

سحابی افزود: معضل سد معبر در شهر باعث برهم زدن سیمای شهری شده است و برای داشتن شهر سالم و آرامش شهروندان باید با فرهنگ سازی،تعامل، اراده و همت جمعی را مدنظر قرار داشت و از رسانه های جمعی انتظار داریم در خصوص کم رنگ کردن  مقوله سد معبر در شهر از مدیریت شهری ارومیه حمایت کنند

وی ادامه داد: با اصناف متخلفی که جلوی مغازه های خود را به امر سد معبر اختصاص داده اند، مقابله می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: طرح مقابله با سد معبر تا پایان آذرماه در سطح شهر وارد فاز اجرایی می شود

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات