به دنبال منافع شهروندان در بازنگری طرح جامع شهر هستیم

طی بازدیدی با حضور معاونت شهرسازی و معماری و کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی استان ، شهردار ، اعضای شورای اسلامی شهر ،معاونت شهرسازی شهرداری موضوعات بازنگری طرح جامع شهر مبارکه مورد بررسی و تبادل نظر قرارگرفت.

در این بازدید مهندس هاشمی شهردار مبارکه گفت : لازم است طرح‌های جامع شهری بروز رسانی شود تا بتواند نیازهای شهر را برآورده نماید و باید مشکلات و معضلات شهر بررسی و راهکارهای لازم  در طرح جامع دیده شود .شایسته است که این نگرش ایجاد شود که نسخه یکسانی برای شهر ها تهیه نشود بلکه طرح شهر مطابق با نیازها و شرایط همان شهر تدوین شود و هدفمان از دنبال کردن این بازنگری تامین منافع شهروندان است .

شهردار مبارکه افزود : با بازنگری طرح جامع شهر مبارکه ، زمینه  برای ارتقاء سطح معابر ، تامین سرانه های مورد نیاز شهری ، حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات و فضای سبز ، توجه به سیما و منظر شهری ، پدافند غیر عامل و مناسب سازی محیط برای معلولین جسمی و حرکتی فراهم می شود .

مهندس هاشمی یکی از موضوعات مطرح شده در این بازنگری را تغییر کاربری اراضی ابراهیم آباد عنوان کرد و گفت:اراضی ابراهیم آباد از اراضی کشاورزی بوده است ولی با توجه به کمبود منابع آبی و خشکسالی های اخیر استفاده از زمین ها بعنوان کاربری کشاورزی میسر نیست . با توجه به درخواست شهروندان این موضوع مورد پیگیری مدیریت شهری بوده است و در بازنگری طرح جامع نیز مطرح شده است که با این بازدید میدانی توسط نمایندگان اداره کل راه وشهرسازی استان این مهم بصورت میدانی مورد بررسی قرارگرفت.

وی با اشاره به ضرورت تعریض خیابان خط گاز قهنویه اضافه کرد:یکی از مشکلات پیش روی این موضوع، خط محدوده طرح جامع بوده که اجازه اینکار را نمی داد حال با بررسی میدانی انجام شده موضوع شیفت خط محدوده، مماس با همان خط تعیین شده در طرح ، به زمین های کشاورزی کنار این مسیر مطرح شد که ان شااله با تصویب این موضوع بتوان تملک انجام داد و طرح تعریض برای جلوگیری از حوادث ترافیکی را در برنامه کار داشت.

در این بازدید مواردی از جمله مشکل محله شش صفائیه و زمین مصلی شهر ، مسیر مترو و مشکلات زمین های شهرداری، پارکینگ طبقاتی شهدای ایرانپور مورد بررسی قرار گرفت.

  • برای بزرگ نمایی کلیک کنید
  • برای بزرگ نمایی کلیک کنید
  • برای بزرگ نمایی کلیک کنید
  • برای بزرگ نمایی کلیک کنید
  • برای بزرگ نمایی کلیک کنید
  • برای بزرگ نمایی کلیک کنید
  • برای بزرگ نمایی کلیک کنید
لینک اصل خبر در سایت شهرداری مبارکه

    منبع خبر

    شهرداری مبارکه

    شهرداری مبارکه

    شهرداری مبارکه یک شهرداری در شهر مبارکه می باشد

      نظرات