تلاش برای احیای مناسب بافت های فرسوده شهری با تعامل سازنده دستگاههای اجرایی

تلاش برای احیای مناسب بافت های فرسوده شهری با تعامل سازنده دستگاههای اجرایی

شهردار بیرجند گفت: بافت فرسوده شهر بیرجند نیازمند احیای مناسب، همراه با تعامل سازنده دستگاههای اجرایی می باشد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، مهندس محمد علی جاوید در جلسه هماهنگی بازآفرینی پایدار شهرستان بیرجند اذعان داشت: بحث شهر و شهرنشینی یک مساله بسیار حساس و پیچیده است و همکاری دستگاههای اجرایی با شهرداری می تواند به حل مشکلات در محله های فرسوده شهری و در راستای داشتن شهری زیبا کمک کند.

وی ضمن بیان مسائل و مشکلات موجود در محلات هدف، خواستار توجه بیشتر مدیران شهرستانی به بافت های فرسوده و ناکارآمد شد.

شهردار بیرجند ستادهای بازآفرینی شهری پایدار را در راستای تعامل و هم سویی دستگاهها در راستای رسیدن به اهداف پیش رو ضروری دانست و اظهار داشت: طرح های اجرایی در این بافت، به عنوان فعالیت های گوناگون در محلات هدف بسیار مهم است و امیدواریم با برنامه ریزی انجام گرفته شاهد تغییرات و تحولات خوبی در محلات هدف شهر بیرجند باشیم.

جاوید افزود: تقویت بافت های تاریخی و قدیمی شهر می تواند جهت گیری درستی برای برنامه های توسعه ای شهر به همراه داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: شهرداری بیرجند اقدام به برگزاری مناقصه جهت عملیات اجرایی احداث پیاده راه فرهنگی خیابان جمهوری اسلامی با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال کرده است.

شهردار بیرجند یادآور شد: از دیگر برنامه های در دست اقدام شهرداری بیرجند جهت بافت فرسوده ، اجرای پیاده روسازی محله کارگران به میزان ۶۵۰۰ متر مربع، پیاده روسازی خیابان رجایی به میزان ۲۵۰۰ متر مربع و خیابان منتظری به مساحت ۳۶۰۰ متر مربع واقع در محلات ناکارآمد میانی و سکونتگاهها با برآورد اولیه ای معادل ۲۵ میلیارد ریال می باشد.

جاوید با اشاره به اقدام شهرداری بیرجند نسبت به تملک باغ و عمارت شوکت الملک که ثبت آثار ملی نیز می باشد و بهره برداری از آن به عنوان موزه شهری ادامه داد: عملیات مرمت و بازسازی این بنا شروع شده و به دلیل کسری منابع متوقف شده است.

لازم به ذکر است در پایان جلسه مذکور مقرر گردید با پیگیری اداره کل راه و شهرسازی استان مبلغ ۲۵ میلیارد ریال جهت تسریع در اجرای پروژه احداث پیاده راه فرهنگی خیابان جمهوری اسلامی و همچنین مبلغ ۱۰ میلیارد ریال جهت یکی از محلات هدف حتی الامکان سکونتگاه برای اجرای پیاده رو سازی از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران تامین و تخصیص گردد.

ضمناً مقرر گردید جهت تسریع در بهره برداری از اثر تاریخی عمارت شوکت الملک حداقل مبلغ ۶۰۰۰ میلیون ریال تا پایان سال تامین و اختصاص یابد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بیرجند

    منبع خبر

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند یک شهرداری در شهر بیرجند می باشد

      نظرات