سه شنبه های بدون خودرو ،راهکاری برای سلامت جامعه

سه شنبه های بدون خودرو ،راهکاری برای سلامت جامعه

به گزارش اداره ارتباطات و اموربین الملل شهرداری اراک، جشن بزرگ سه سالگی سه شنبه های بدون خودرو ، عصر روز ۲۰ آذر ماه ۹۷، با حضور مهندس شالی بگ سرپرست شهرداری اراک، اعضای شورای اسلامی شهر، معاونین و مدیران شهرداری و جمع کثیری از شهروندان اراکی، در خیابان شهید بهشتی(عباس آباد) حد فاصل میدان شهدا و میدان هفت تیر برگزار شد و طی یک اقدام نمادین حاضرین در مراسم ، این مسافت را با دوچرخه طی نمودند.
مهندس شالی بگ سرپرست شهرداری اراک در حاشیه مراسم سه سالگی طرح سه شنبه های بدون خودرو با اشاره اینکه سه شنبه های بدون خودرو، راهکاری برای سلامت جامعه می باشد، گفت:سه شنبه های بدون خودرو کمپینی است با هدف استفاده کمتر از خودروهای تک‌سرنشین، تا از این طریق شهروندان ، دست‌کم در روز سه‌شنبه به‌جای استفاده از خودروی شخصی، گزینه‌های مفیدتری مثل دوچرخه‌سواری، پیاده روی، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و حداقل استفاده از خودروی اشتراکی را برای انجام کارهای روزمره جایگزین کنند.
وی با اشاره به حضور پرشور شهروندان در این مراسم گفت: باید تلاش کنیم تا فرهنگ دوچرخه سواری و استفاده از دوچرخه را برای حمل و نقل افزایش دهیم تا هوای پاک و سالمی را برای همه به خصوص فرزندانمان و نسل آینده به ارمغان بیاوریم.
مهندس شالی بگ همچنین تصریح کرد: شهرداری اراک برای ترغیب شهروندان به دوچرخه سواری اقدام به راه اندازی ۱۰ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه سواری در سطح شهر نموده است.
وی با اشاره به این که ابداع کننده سه شنبه های بدون خودرو در کشور یک شهروند اراکی است عنوان نمود: به مناسبت جشن سه سالگی سه شنبه های بدون خودرو دیوارهای خیابان عباس آباد، یکی از پر رفت و آمدترین خیابانهای شهر، نقاشی شد .


:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات