امسال ۲۳ کیلومتر راه احداث کردیم/ ۲۰ پروژه ساختمان دولتی را در حال احداث داریم

امسال ۲۳ کیلومتر راه احداث کردیم/ ۲۰ پروژه ساختمان دولتی را در حال احداث داریم

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اردبیل ، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در نشست خبری شورای مدیران حمل و نقل با اصحاب رسانه در اردبیل در آستانه هفته حمل و نقل اظهار کرد: ما به ۶۵۰ تا ۷۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل نیاز داریم که برآورد ابتدایی ما برای اجرایی کردن این بزرگراه‌ها ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری به رغم کاهش اعتبارات در حوزه راه و شهرسازی در سطح کشور اعتبارات استان اردبیل در این حوزه سه برابر افزایش یافته است که ما این امر را نتیجه تلاش و پیگیری استاندار اردبیل، نمایندگان و همکاران در حوزه راه و شهرسازی می‌دانیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه برای سال آینده نیز تلاش کردیم به رغم کاهش اعتبارات در سطح کشور اعتبارات حوزه راه و شهرسازی استان اردبیل افزایش یابد، گفت: ما در شمال استان بخش عمده‌ای از راه‌های مواصلاتی به ویژه گرمی – بیله‌سوار، بیله‌سوار – پارس‌آباد و سایر محورها را به مطالعه دادیم که تا ۶ ماه آینده مطالعات تکمیل شده و به تدریج احداث بزرگراه در این محورها را شروع خواهیم کرد.

حیدری افزود: در سالجاری و تاکنون ۱۹ کیلومتر بزرگراه، ۲.۵ کیلومتر راه اصلی و دو کیلومتر راه روستایی احداث کردیم که در مجموع ۲۳ کیلومتر احداث راه را در استان اردبیل شاهد هستیم.

وی ادامه داد: در بحث راه‌های روستایی ما احداث جدیدی نداریم بلکه عمده فعالیت ما بهسازی و ارتقای مشخصات راه روستایی است که در این زمینه ۱۰۳ کیلومتر بهسازی راه روستایی در سالجاری انجام شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: در ۸ ماهه امسال بیش از ۱۱۲ کیلومتر بهسازی راه اصلی و فرعی و ۶۶ کیلومتر روکش آسفالت انجام شده و ۷۳ دستگاه پل نیز در این مدت بهسازی و مناسب‌سازی شده است.

حیدری تصریح کرد: در حال حاضر احداث ۳۵۶ کیلومتر پروژه راهسازی در دستور کار این اداره کل قرار دارد و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا در این حوزه فعالیت‌هایمان را به شکل مطلوب و کیفی به انجام برسانیم.

۲۰ پروژه ساختمان دولتی را در حال احداث داریم

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: از تابستان امسال احداث بیمارستان‌ها جزو وظایف راه و شهرسازی محسوب نمی‌شود به طوری که دانشگاه علوم پزشکی تولیت این کار را برعهده دارد و ما وظیفه‌ای در قبال احداث و یا تکمیل پروژه‌های بیمارستانی نداریم.

حیدری به ۲۰ پروژه در حال احداث به عنوان ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی با نظارت راه و شهرسازی اشاره و خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها به متراژ ۲۲ هزار و ۹۲۳ مترمربع در حال احداث است و در کنار آن ۹ هکتار تسطیح اراضی و اخذ ۳۰۰ مورد سند تک برگی را در حوزه املاک و حقوقی شاهد بودیم.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل

    اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات