دومین جشنواره محیط زیستی شرق استان در کنگاور برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه، بمناسبت روز جهانی کوهستان دومین جشنواره محیط زیستی با موضوع حفظ محیط زیست کوهستان امروله و توانمندسازی جوامع محلی با همکاری انجمن نسیم سراب سبز آناهیتا و با حضور فرمانداران کنگاور، صحنه و سرپرست معاونت نظارت و پایش محیط زیست استان، پرسنل محیط زیست شهرستانهای کنگاور و صحنه، شورای اسلامی شهرستان کنگاور، منابع طبیعی و میهمانانی از دستگاه های اجرایی شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر خزایی فرماندار کنگاور ضمن خیر مقدم به میهمانان به اهمیت و جایگاه سازمان های مردم نهاد در عرصه حفاظت از محیط زیست پرداخت. خزایی گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی در امر حفاظت و صیانت از محیط زیست می تواند نقش بسزایی داشته باشد. وی تصریح کرد: امروزه ما نیازمند محیط زیست هستیم و حفاظت از آن وظیفه شرعی ماست.

در ادامه دکتر آذر والی زاده سرپرست معاونت نظارت و پایش محیط زیست استان گفت: همه ما برای حفاظت از محیط زیست نیازمند کمک همه مردم علی الخصوص سازمانهای مردم نهاد هستیم. وی افزود: محیط زیست امانت الهی است که ما باید از آن استفاده صحیح داشته باشیم و سالم به آیندگان تحویل دهیم. ولی زاده تصریح کرد: آموزش، فرهنگسازی و ترویج فرهنگ زیست محیطی در راستای نیل به اهداف توسعه پایدار و سازمان محیط زیست می تواند در بین مردم تضمین کننده محیط زیست سالم برای نسل های آتی باشد.

سرپرست معاونت نظارت و پایش استان در ادامه نقش سازمان های مردم نهاد در حفاظت از محیط زیست را اساسی و کلیدی دانست و افزود: در واقع سازمان های مردم نهاد می توانند با ایجاد ارتباط نزدیک با مردم در زمینه حفاظت از محیط زیست نقش مهمی را ایفا کنند. وی گفت: همه ۸۰ میلیون جمعیت ایران باید هر یک در جای خود یک محیط بان و حافظ طبیعت باشند. ولی زاده در پایان در خصوص فعالیت های آلاینده سازگفت: قطعاً محیط زیست با هرگونه اقدام و فعالیت آلاینده ساز مطابق با ضوابط و مقررات به طور قاطع برخورد قانونی خواهد کرد.

در ادامه این مراسم مقاله ها و اشعار برتری که در زمینه حفاظت از کوهستان به جشنواره ارسال شده بود برای حضار قرائت شد و با اهداء لوح سپاس از برگزیدگان تقدیر شد.

در پایان این مراسم سئوالاتی از سوی حضار مطرح که توسط مسئولین اجرایی به آن پاسخ داده شد.









لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات