اختصاص نیافتن ارز دولتی به کالاهای وارداتی آتش‌نشانی ظلم به مردم است

اختصاص نیافتن ارز دولتی به کالاهای وارداتی آتش‌نشانی ظلم به مردم است

محمدمسعود چایچی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان در کارگروه تخصصی آتش‌نشانی‌های استان اصفهان که در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرضا برگزار شد، اظهار کرد: تبعیض فراوانی بین شهرداری‌های کشور وجود دارد که در آن به شهرداری‌های کلان‌شهرهای مراکز استان‌ها، باوجود برخورداری از بودجه و درآمد زیاد، امکاناتی داده می‌شود که به دیگر شهرستان‌ها تعلق نمی‌گیرد.
وی ادامه داد: خدمتی که یک آتش‌نشان در کاشان، شهرضا یا دیگر شهر‌ها ارایه می‌دهد و خطراتی که با آن مواجه است، هیچ تفاوتی با کلان‌شهری مانند تهران یا دیگر مراکز استان‌ها ندارد، اما بیشترین و بهترین خدمات را به کلان‌شهرها اختصاص می‌دهند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان با اشاره به تصویب مقررات شمول حمایت‌های قانون مشاغل سخت و زیان‌آور برای آتش‌نشانان، تاکید کرد: باوجود اینکه این قانون از سوی رییس جمهور به استانداری‌ها و شهرداری‌ها ابلاغ شده است، ادارات تامین اجتماعی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌ها، از اجرای آن خودداری می‌کنند.
چایچی یادآور شد: مسئولان سازمان تامین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گمان می‌کنند شرایط کاری آتش‌نشانان در شهرهای مختلف متفاوت است، در حالی که در عمل این گونه نیست و آتش‌نشانان شهر‌ها با امکانات کمی که دارند در معرض خطرات بیشتری قرار دارند.
وی با انتقاد از اختصاص سهمیه سرباز آتش‌نشان به هفت کلان‌شهر کشور، تصریح کرد: این تبعیض آشکاری به سود کلان‌شهرها و به زیان سایر شهر‌ها است.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان با بیان اینکه اختصاص نیافتن ارز دولتی به کالاهای وارداتی آتش‌نشانی ظلم به مردم است، اظهار کرد: نوسانات بهای دلار باعث افزایش بهای کالاهای تولید اخل آتش‌نشانی نیز شده، در حالی که هدف از خرید و استفاده از این کالاها کمک به مردم و تامین ایمنی آنان است.
چایچی با اشاره به اساسنامه جدید سازمان آتش نشانی‌ها، تاکید کرد: این اساسنامه باعث پیشرفت این سازمان‌ها و بهبود فعالیت و خدمات آن‌ها نمی‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات