ناوگان اتوبوس های درون شهری کرج نوسازی می شود

ناوگان اتوبوس های درون شهری کرج نوسازی می شود






علی اصغر کمالی زاده با اشاره به سفرِ سمنان و بازدید از شرکت سازنده اتوبوس، افزود: روز گذشته به همراه اعضای شورای اسلامی شهر کرج در حاشیه سفر به سمنان از یکی از کارخانه‌های سازنده‌ی اتوبوس که نماینده‌ی رسمی یک شرکت معتبر اروپایى در ایران است بازدید کردیم که در حاشیه آن رایزنی‌ برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر انجام شد.

وی با اشاره به شرایط نامناسب اتوبوس های درون شهری کرج، گفت: در حال حاضر وضعیت اتوبوس‌های درون شهری در شان شهروندان نیست ضمن آن که عدم خرید اتوبوس در ۶ سال گذشته سبب فرسوده شدن ناوگان و تنزل کیفیت خدمات در این بخش نیز شده است.

کمالی زاده برنامه‌ی مجموعه مدیریت شهری کرج را افزایش ناوگان مدرن اتوبوس و نزدیک شدن به استانداردها دانست و گفت: تامین مالی خرید اتوبوس های درون شهری در حال بررسی است چرا که قیمت هر دستگاه اتوبوس بالغ بر ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.

شهردار کرج با بیان آن که وظیفه می‌دانیم برای خرید اتوبوس‌هاى مورد نیاز، مطالعه و بررسی‌های کافی صورت بگیرد تا بیت‌المال در محل صحیح هزینه شود، افزود: از این رو شخصا از مدل‌های مختلف اتوبوس بازدید و امکانات و آپشن‌ها‌ی خودروها را با اقتضائات شهر و انتظارات شهروندان، تطبیق دادم.

وی بیان کرد: در دهه‌هاى اخیر دولت تا ۸۲/۵ درصد هزینه‌‌‌های خرید اتوبوس را پرداخت می کرد اما در این‌سال‌ها به دلیل شرایط اقتصادی خاص کشور، کمک دولت در این بخش کاملا متوقف شده است.

شهردار کرج تاکید کرد: شهرداری ناچار است به منظور نوسازی ناوگان اتوبوس‌های درون شهری خود  اقدام کند که این امر با توجه به محدودیت منابع مالی، ملاحاظات خاصی را در بر دارد.

به گفته کمالی زاده، برای ورود اتوبوس‌های جدید به شهر کرج بیزینس‌پلن‌های متعددی همچون اجاره به شرط تملیک، مشارکت بخش خصوصی و تهاتر در دست بررسی است.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرج

    منبع خبر

    شهرداری کرج

    شهرداری کرج

    شهرداری کرج یک شهرداری در شهر کرج می باشد

      نظرات