از امضای وزیر پای حکم شهردار جوان تا تقدیر نماینده یونیسف از شورای پنجمی‌ها

از امضای وزیر پای حکم شهردار جوان تا تقدیر نماینده یونیسف از شورای پنجمی‌ها

 از امضای وزیر پای حکم شهردار جوان تا تقدیر نماینده یونیسف از شورای پنجمی‌ها

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، در این ‌روزهای سرد اواخر پاییز، شورای شهر روزهای گرم و پرحرارتی دارد زیرا مشغول بررسی طرح‌ها و لوایح مختلف و همچنین برنامه میان‌مدت شهرداری مشهد است. شورای پنجمی‌ها به‌غیراز این لوایح و طرح‌ها، بازدیدها، سخنرانی‌ها و ... زیادی در این هفته داشتند، پس با ما در مرور این هفته پر جنب‌وجوش همراه باشید.

۲۰ سال با ایسنا

شنبه ۱۷ آذرماه احسان اصولی پنجاه و چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی را تشکیل داد و باید این نشست را، جلسه گزارش‌ها دانست چون علاوه بر تفریغ بودجه سال ۹۷ شهرداری مشهد در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی، شاهد گزارش مدیرعامل سازمان اجتماعی فرهنگی و همچنین دبیر کمیسیون بودیم.

البته این پایان روز کاری احسان اصولی نبود چون تصمیم گرفت به مناسبت بیستمین سال فعالیت خبرگزاری ایسنا با همراهی هادی بختیاری، رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد و مجید خرمی، مدیرعامل موسسه شهرآرا بازدیدی از این رسانه داشته باشد.

محمدهادی مهدی نیا هم در این‌ روز سری به پروژه اصلاح هندسی خیابان جانباز زد و در این بازدید بیان کرد که عرشه پل آموزگار می‌توانست طویل‌تر باشد اما با اصلاح هندسی جدید شاهد کاهش تداخلات ترافیکی خواهیم بود.

رمضانعلی فیضی، رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای اسلامی شهر هم یک روز ورزشی داشت و همراه با شهردار منطقه ۴ مشهد مقدس دوازدهمین هفته مسابقات گود کشتی باچوخه شهید بابانظر را به نظاره نشست، برنامه بعدی فیضی هم حضور در جمع شورای اجتماعی محلات منطقه ۶ مشهد بود.

به مناسبت روز دانشجو هم مسئولان اقتصادی شهر یعنی خواجه نائینی معاون اقتصادی و احمد نوروزی رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد نشستی با دانشجویان داشتند که احمد نوروزی در این نشست گفت: «شهرداری‌ها وارث سیاست‌های اقتصادی شکست‌خورده دولت هستند.» البته این پایان کار آقایان اقتصادی شهر در این‌ روز نبود چون بعدازاین نشست راهی خبرگزاری ایسنا شدند تا مانند احسان اصولی بیستمین سالگرد این رسانه را حضوری تبریک بگویند.

مسعود ریاضی و حمیدرضا موحدی زاده در این روز مصاحبه‌ای با سایت پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر مشهد داشتند و ریاضی از بودجه فراوان قطار شهری سخن گفت و موحدی زاده هم از توقف احداث بی.آر.تی انتقاد کرد و گفت: دود توقف بی.آر.تی به چشم همه مردم می‌رود.

اما پیگیری مصوبات شورای شهر یکی از کارهای نظارتی جدید و قابل‌توجه شورای شهر است که در همین راستا دومین نشست کارگروه پیگیری مصوبات کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر مشهد شنبه برگزار شد و در این نشست موضوعاتی چون مدیریت هزینه و مطالعات ارزش پروژه‌ها و خدمات اساسی و همچنین نظام الویت بندی در تمامی سطوح برنامه، فعالیت، خدمت و پروژه موردبررسی قرار گرفت.

علیرضا شهریاری، عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد پایان این‌ روز شورای شهری‌ها را با کاری فرهنگی تمام کرد و در مراسم رونمایی از پلاک افتخار مرحوم احمد احمدی ناصری حضور پیدا کرد.

مناطق در نظارت کامل

یکشنبه ۱۸ آذر هم با مصاحبه احمد نوروزی رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد همراه بود و با انتقاد از طرح بارش باران گفت: این طرح دارای مشکلاتی بود که در همان دوره قبل اجرایی نشد و شکست خورد. موحدی زاده، نایب رئیس شوری شهر هم مصاحبه‌ای با سایت پایگاه شورای شهر مشهد داشت و با توجه به افزایش نرخ ارز از لزوم ارائه ارز دولتی برای توسعه خطوط قطار شهری مشهد سخن گفت.

خوب مثل همیشه این‌ روز هم روز کمیته‌های نظارتی بود و فیضی، رمارم و ودیعی در کمیته نظارتی شماره یک شورای اسلامی شهر مشهد در منطقه نه شهرداری با شهروندان دیداری چهره به چهره داشتند تا بتوانند مشکلات آن‌ها را حل کنند.

نشست مردمی و بازدید اعضای کمیته نظارتی شماره سه شورای اسلامی شهر مشهد از منطقه ۱۲ شهرداری هم با حضور شهریاری و مهدی نیا برگزار شد و البته این پایان کار کمیته‌های نظارتی نبود و نشست کمیته نظارتی شماره پنج شورای اسلامی شهر مشهد هم در این ‌روز در منطقه ۳ شهرداری مشهد با حضور حمیدرضا موحدی زاده و احسان اصولی برگزار شد از طرفی احمد نوروزی و حسینی پویا هم در کمیته نظارتی شماره ۴ شورای اسلامی شهر مشهد با اهالی محله طرق دیداری صمیمانه داشتند.

رئیس در همشهری

محمدرضا حیدری رئیس شورای شهر مشهد هم در این‌رو مثل هفته گذشته دست‌به‌قلم شد و این بار در روزنامه کثیرالانتشار همشهری یادداشتی درباره نقش‌آفرینی شهروندان در مبارزه با فساد نوشت.

محمدرضا حیدری رئیس شورا و احمد نوروزی رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد با اعضای شورای صنفی دانشجویان دانشگاه فردوسی جلسه‌ای داشتند و حیدری در این دیدار گفت: دانشجو پیوسته باید نگاه عدالت‌خواهانه داشته باشد و با زندگی مردم پیوند بخورد؛ از فعالیت‌های نوع‌دوستانه حمایت کنید و محوریت فعالیت‌های دانشجویی باید نمادی از همبستگی و انسجام باشد.

محمدرضا حیدری که روز پرمشغله‌ای داشت در این‌رو در دومین جشنواره ملی فناوری‌های آب و هشتمین نشست بین‌المللی G-WADI در دانشگاه فردوسی هم حضور پیدا مکرد و در این جشنواره گفت: پروژه‌های بزرگ ساختمانی ملزم به بازچرخانی آب‌های خاکستری می‌شوند.

کمیسیون برنامه‌وبودجه هم در این هفته بیکار ننشست و هفتاد و سومین و هفتاد و چهارمین جلسه کمیسیون را تشکیل داد و در این جلسه که خیلی هم طولانی و پر از طرح و لایحه بود، بررسی لایحه تعیین محدوده و ارزش املاک بلوک‌های همگن، طرح ایجاد محدوده طلایی حمل‌ونقل همگانی، طرح اختصاص تخفیف ویژه در ایام تعطیل به حمل‌ونقل عمومی، طرح ایجاد ردیف مشخص برای محدوده و محلات هدف و حریم شهر مشهد در بودجه سنواتی شهرداری مشهد مقدس و لایحه مجوز تاسیس شرکت ارتباطات شهر مشهد را بررسی کرد.

کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست هم به پنجاهمین جلسه علنی خودش در این‌رو رسید و در این جلسه لایحه شهرداری مشهد مقدس در خصوص مدیریت مصرف آب، جداسازی و بازچرخانی فاضلاب ساختمانی در ساختمان‌ها را بررسی کرد.

۱۶ آذر یعنی همان روز دانشجو باعث شد تا اعضای دیگری از شورای شهر مشهد هم در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند و این بار علیرضا شهریاری و شهناز رمارم، اعضای هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد هم در دانشگاه حاضر شدند.

احسان اصولی هم نام خود را در پایان روز یکشنبه ثبت کرد و تصمیم گرفت در این‌رو در مراسم موسسه خیریه دارالاکرام حضور پیدا کند.

کلائی شهردار شهر بهشت

دوشنبه ۱۹ آذر هم مثل دوشنبه‌های قبل روز صحن علنی بود و مثل هفته قبل این جلسه هم پر مهمان و پر از خبر و گزارش بود در ابتدای این جلسه محمدرضا حیدری از فساد سخن گفت و مبارزه با فساد را محدود به یک روز و ساعت و زمان مشخصی ندانست. حیدری در این جلسه خط و نشانی هم کشید و گفت: هیچ خطایی را از هیچ حوزه و منطقه‌ای در شهرداری نمی‌پذیریم.

رضا خواجه نائینی، معاون اقتصادی شهردار مشهد هم که مهمان شورایی‌ها در این جلسه بود خبر خوشی داشت و بیان کرد: موفق شدیم در ۱۴ ماه اخیر ۲۱۰۰ میلیارد تومان قرارداد مشارکت و سرمایه‌گذاری جدید ببندیم که تنوع جالب‌توجهی دارد و در بین آن‌ها قراردادهای احداث پارکینگ، بوستان، تصفیه‌خانه، مسکن ارزان‌قیمت و مجتمع تجاری بوده است.

وی افزود: ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت قطار شهری و ۶۰۰ میلیارد تومان اخذ مطالبات از دولت ازجمله تولید منابع ما برای شهرداری در این مدت بود ضمن اینکه ۳۰۰۰ میلیارد تومان بدهی معوق شهرداری به بانک‌ها تعیین تکلیف شد و بعد از بیش از ۲ سال از لیست سیاه بانک مرکزی و بورس خارج شدیم.

با برنامه تا ۱۴۰۰

اما این‌ روز خبر خوش دیگر هم داشت و آن‌هم صدور حکم شهردار مشهد یعنی محمدرضا کلائی بود که این خبر را محمدرضا حیدری در صحن علنی داد؛ کلائی هم پشت تریبون رفت و از شورا و تمامی حوزه‌های شهرداری به‌ویژه معاونت برنامه‌ریزی تشکر کرد که در شش ماه گذشته زمان زیادی صرف برنامه عملیاتی ۱۴۰۰ شهرداری مشهد کردند.

برای خبرنگاران ‌هم صحن علنی این‌ روز پر از خبر بود چون برنامه عملیاتی میان‌مدت ۱۴۰۰-۹۷ شهرداری مشهد در همین روز به شورای شهر ارائه و کلیات آن‌هم تصویب شد.

مصوبه دیگر شورای پنجمی‌ها هم بوی ایثار و شهادت می‌داد و این بار خیابان خیام جنوبی ۱۸ را نه به نام یک شهید بلکه به نام جانباز «غلامحسین صفایی» نام‌گذاری کردند. دیگر مصوبه امروز شورای شهر هم درباره لایحه تعیین محدوده و ارزش املاک بلوک‌های همگن بود.

شورایی‌ها در این روز مشغول مهمان‌داری هم بودند و از مجلس هم مهمان دیگر رسید و رضا شیران خراسانی نماینده مشهد در مجلس در صحن علنی حضور پیدا کرد و پشت تریبون گفت: ارتقای معنوی و مذهبی شهر و اقتصاد پایدار در برنامه لحاظ شده اما عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی از زیبایی‌های برنامه عملیاتی میان‌مدت ۱۴۰۰-۹۷ شهرداری مشهد است و موردتوجه مدیریت شهری قرارگرفته است.

کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد هم که نخواست از قافله کمیسیون‌ها عقب بیفتد، چهل و چهارمین جلسه کمیسیون را بعد از جلسه طولانی شورای شهر تشکیل داد و اعضا با تمام خستگی طرح موضوع ایجاد ردیف مشخص برای محدوده و محلات هدف و حریم شهر مشهد در بودجه سنواتی شهرداری مشهد مقدس، لایحه مجوز تاسیس شرکت سهامی عام به شهرداری مشهد، تسهیل پروژه‌های سرمایه‌گذاری و مشارکتی در خصوص زمین باغ عامل زاده، انتشار اوراق مشارکت شهرداری مشهد و درنهایت آیین‌نامه مشوق‌های سرمایه‌گذاری بررسی کردند.

محمد حاجیان شهری رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای شهر مشهد هم در این‌ روز مصاحبه‌ای با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر مشهد داشت و خبر از پیش‌بینی ۳۲۰۰ میلیارد تومان برای حوزه خدمات شهری در برنامه میان‌مدت شهرداری مشهد داد.

محمدرضا حیدری پایان‌بخش برنامه‌های روز شلوغ دوشنبه بود اما این برنامه به‌اندازه کافی پر امید و خاص بود و عملا خستگی آقای رئیس را گرفت چون وی در نخستین گردهمایی شکرگزاری سرای نجات‌یافتگان امام علی (ع) حضور پیدا کرده بود.

اقدامی تاریخی در شهرداری

سه‌شنبه ۲۰ آذر هم با نام کمیسیون حقوقی آغاز شد و این کمیسیون در چهل و ششمین نشست خود طرح موضوع (شهر دوستدار کودک) را بررسی کرد.

محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد هم سری به منطقه ۴ مشهد زد تا از پروژه احداث مجموعه آبی شهید قربانی بازدید داشته باشد و در حاشیه این بازدید بیان کرد: عملیات اجرایی احداث مجموعه آبی شهید قربانی پنجتن پس از ۲ سال از سر گرفته‌شده و در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری می‌رسد. این پایان کار آقای رئیس نبود و حیدری سه‌شنبه‌شب هم در همایش موسسه خیریه سنا حضور پیدا کرد و گفت: "سنا" به‌عنوان الگویی در سطح کشور مطرح خواهد شد.

کمیسیون حمل‌ونقل ترافیک هم سه‌شنبه را برای برگزاری چهل و پنجمین نشست خود انتخاب کرد و در این نشست لایحه بهای استفاده از خدمات طرح ترافیک و طرح ایجاد محدوده طلایی حمل‌ونقل همگانی را موردبررسی قرار داد.

بتول گندمی هم بعد از یک هفته شلوغ برنامه شادی داشت و در همایش بزرگ تفریحی ورزشی بانوان حضور پیدا کرد، سرکار خانم گندمی در این‌ روز دست به موبایل شد و در توئیتی از اقدامی تاریخی در شهرداری مشهد سخن گفت و خبر داد برای اولین بار در تاریخ شهرداری مشهد ۱۶۰ میلیارد تومان طلب شهرداری از دولت بابت دستگاه‌های و نهادها با بدهی شهرداری به بانک‌ها تهاتر شده است.

رمضانعلی فیضی رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای اسلامی شهر مشهد هم در این‌ روز سری به منطقه ۵ زد تا با شورای اجتماعی محلات این منطقه نشستی داشته باشد.

دانشگاه‌ها در این هفته همچنان میزبان شورای پنجمی‌ها بود و این بار احسان اصولی پیرامون نقش دانشجو در مدیریت شهری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد حضور پیدا کرد و در این نشست گفت: انتخاب جوان‌ترین شهردار مشهد پیام و نشانه تحول از سوی شورا است.

*مشهد، شهر دوستدار کودک

چراغ چهارشنبه ۲۱ آذر را هم سید مسعود ریاضی، رئیس کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس شورای شهر مشهد روشن کرد و در یک برنامه ورزشی با هیئت دوچرخه‌سواری استان خراسان رضوی دیداری داشت.

محمدیوسف پیروی، مدیر نظارت عالیه و ارزیابی عملکرد شورای اسلامی شهر مشهد هم در این‌ روز پاسخگوی شهروندان در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری بود و در این راستا گفت: موظف به پاسخگویی به شهروندان هستیم.

حمیدرضا موحدی زاده نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد هم در مصاحبه‌ای با انتقاد از توقف عملیات اجرایی در کمربند جنوبی گفت: امروز با توجه به حجم ترافیک در سطح شهر، مشهد نیازمند احداث کمربند جنوبی است.

کمیسیون حقوقی هم در دومین نشست خود در این هفته و چهل و هفتمین نشست خود، مهمان ویژه‌ای به نام نماینده یونیسف در ایران داشتند و در این جلسه بررسی نهایی طرح شهر دوستدار کودک با حضور وی انجام شد.

در این نشست حسینی پویا خبر از بررسی طرح «مشهد، شهر دوست دار کودک» تا ۱۰ روز آینده در صحن علنی شورا داد و ویل پارکس، نماینده ویژه یونیسف در ایران ‌هم از تلاش گسترده‌ مدیریت شهری مشهد برای تحقق شهر دوست دار کودک قدردانی کرد. شهناز رمارم، عضو کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد هم در این نشست گفت: شورای شهر در دوره پنجم برای بهبود وضعیت کودکان شهر از هیچ کوششی فروگذار نیست.

مهدی نیا هم که نخواست این هفته بدون تشکیل کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد به پایان برسد و شصت و یکمین جلسه‌ کمیسیون در این روز تشکیل شد و در این نشست مباحثی چون تفریغ بودجه سال ۱۳۹۶ شهرداری مشهد مقدس و ساماندهی انبارهای اداره نظارت برساخت و سازها را با سایر اعضا بررسی کرد البته این پایان کار مهدی نیا نبود و بعد از این نشست پر انرژی چهارمین کارگروه عمران و شهرسازی را تشکیل داد تا طرح فراهم نمودن بستر مناسب اجرای ضوابط آیین‌نامه زلزله در مشهد را بررسی کند.

اما این روزها بیشتر از هر نهاد و ارگان دیگری شهرداری و شورای شهر پیگیری تصویب نامی در تقویم به نام مشهد است و در همین راستا نشست تخصصی با موضوع تعیین روز ملی مشهد هم در همین روز با حضور کارشناسان برگزار شد.

* روز حقوق زنان

پنج‌شنبه ۲۲ آذر هم مثل چهارشنبه روزی بین‌المللی بود و محمدهادی مهدی‌نیا، رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد با معاون بین‌الملل دفتر برنامه‌ریزی شهری پاریس در حاشیه هشتمین کنفرانس G-WADI در مشهد، در خصوص بررسی راهکارهای افزایش روابط بین‌المللی نشستی داشت.

شورای شهر در روز پنج‌شنبه خبری از یک انتصاب هم داشت و مجتبی بهاروند، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد، به‌عنوان نماینده اتاق بازرگانی ایران، عضو کمیته «حمل‌ونقل رصد تحریم در مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست‌جمهوری» منصوب شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد هم در این‌ روز مصاحبه‌ای پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر مشهد داشت و خبر از ایجاد ۲۰ دفتر تسهیلگری در مشهد خبر داد.

دومین نشست از سلسله نشست‌های فقه پژوهی با موضوع چالش‌های حقوق زنان در فقه هم در همین روز با حضور رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد و شهناز رمارم عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر مشهد در این نشست بیان کرد: جهان امروز، جهان متفاوتی است و همین امر موجب شده حقوقی که سال‌ها با توجه به فهم بشری که از اسلام برای زنان در نظر گرفته‌شده، با حقوق زن امروز متناسب نباشد و چالش ایجاد کند. بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مقوله حقوق زنان به‌عنوان یکی از چالش‌های اصلی کشور ما محسوب می‌شود لذا این حوزه نیازمند توجه بیشتر است.

جمعه ۲۳ آذر هم با نام مجتبی بهاروند رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک به پایان رسید و وی از مراحل اجرایی اصلاح هندسی تقاطع جانباز و شهید فرامرز عباسی بازدیدی داشت.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات