طرح تفصیلی مدیریت پسماند در شیراز اجرا می‌شود

طرح تفصیلی مدیریت پسماند در شیراز اجرا می‌شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «قاسم مقیمی» رییس کمیسیون در بازدید از سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز با بیان اینکه نیروهای شاغل در پسماند، با بیشترین خطر در حوزه‌ی بیماری تنفسی مواجه هستند، بر لزوم ایجاد مرکز جامع سلامت تاکید کرد .

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به نبود پیوست بهداشتی در این طرح افزود: باید به مسائل بهداشتی و پیوست زیست محیطی در این طرح توجه ویژه شود .

وی خاطر نشان کرد: تفکیک زباله اگر در سنین کودکی و دبستان اغاز شود این امر در شهر فرهنگسازی می شود و در کاهش مشکلات زیست محیطی و بهداشتی موثر خواهد بود .

دکتر مقیمی ادامه داد: با بسته بندی زباله‌ها با روش‌های نوین در کوتاه مدت و بلند مدت می توان در امد ایجاد کرد .

وی افزود: کلیات طرح در این کمیسیون مصوب شد و مقررشد به روز رسانی هزینه ها و پیوست زیست محیطی طرح تا یک ماه اینده بررسی و نتیجه حاصله به کمیسیون ارائه شود .

همچنین «سیروس پاک فطرت» عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: شیراز پایلوت اجرای طرح تفصیلی مدیریت پسماند خواهد شد .

سیروس پاک فطرت گفت: طرح تفصیلی مدیریت پسماند در راستای تحقق ماده ۴آیین نامه اجرایی قانون مدیریت پسماند توسط دانشگاه شیراز به مدت سه سال تهیه شده است .

ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در سازمان پسماند بابیان اینکه در راستای اجرای این طرح، همشهریان باید همانند گذشته مشارکت جدی داشته باشند افزود: مردم می‌توانند تفکیک زباله و پسماند را از خانه فرهنگ سازی کنند .

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطر نشان کرد: این طرح به زودی در شورای اسلامی شهر شیراز تصویب خواهد شد .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات