فعال سازی ۱۱۰ دوربین نظارتی در قم تا ۶ ماه آینده/توزیع ۴ هزار حواله لاستیک بین تاکسی داران

فعال سازی ۱۱۰ دوربین نظارتی در قم تا ۶ ماه آینده/توزیع ۴ هزار حواله لاستیک بین تاکسی داران

به گزارش شهرنیوز، عباس ذاکریان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم در سالن جلسات شهرداری قم با اشاره به وضعیت شهر قم اظهار کرد: این شهر به لحاظ خطوط راهنمایی و رانندگی ضعف دارد، باید خط‌کشی‌ها در شهر قم براساس طرح و الگو و با توجه به ضوابط راهنمایی و رانندگی باشد.
وی ادامه داد: شهر قم یک شهر زائر پذیر است و به دلیل سفر بالای مردم به این شهر تدوین طرح جامع مسافر شهر قم ضروری بود، خروجی این طرح طی ماه‌های آینده نهایی خواهد شد، طرح از سال قبل آغاز شد و مشاور بر مبنای افق ۱۵ ساله حمل و نقل در شهر قم در حال تدوین طرح جامع مسافر است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: برای اینکه یک سند بالا دستی در زمینه حمل بار در شهر قم داشته باشیم، طرح مطالعات حمل بار در این شهر شروع شد که این طرح در مراحل پایانی قرار دارد، همچنین برای از بین بردن به‌ هم‌ ریختگی‌های هندسی در شهر قم طرح مطالعات ۶ تقاطع مهم این شهر انجام شد.
ذاکریان تهیه نقشه هوشمند برای شهر قم را از اقدامات شهرداری این شهر دانست و تصریح کرد: تدوین این نقشه با هدف مسیریابی حمل و نقل عمومی و خصوصی در شهر صورت گرفت و در آن کاربری‌های مختلف سطح شهر دیده شد.
وی ادامه داد: پنج هزار و ۷۰۰ تاکسی در شهر قم داریم و میانگین عمر این تاکسی حدود پنج سال است، در دو سال گذشته شاهد نوسازی هزار و ۵۰۰ تاکسی در شهر قم بودیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم  افزود: در دانشگاه علمی کاربردی شهرداری رشته کاردانی تاکسیرانی راه اندازی شده است و از میان تاکسی داران شهر قم در این رشته با سرفصل‌های مختلف جذب دانشجو صورت می‌گیرد.
ذاکریان با اشاره به سرفصل‌های رشته کاردانی تاکسیرانی اظهار کرد: از جمله این مباحث و سرفصل‌ها می‌توان به نحوه اخلاق حرفه ای، آشنایی با زبان رایج مسافران و تکریم آن‌ها اشاره کرد.
وی ادامه داد: هم اکنون شهرداری قم ۹۰ دوربین نظارتی در شهر دارد و تا ۶ ماه آینده ۱۱۰ دوربین نظارتی دیگر در شهر قم فعال می‌شود تا تعداد دوربین‌های نظارتی شهرداری قم به ۲۰۰ دوربین برسد، تا یک ماه آینده هم سامانه‌های تردد شمار در شهر قم به بهره برداری خواهد رسید.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم  افزود: از جمله تخلف‌هایی که توسط دوربین‌های نظارتی شهرداری ثبت می‌شود، سرعت بالا، عبور از چراغ قرمز، عبور از خطوط ویژه اتوبوس و گردش به راست است.
ذاکریان با اشاره به توزیع لاستیک بین تاکسیرانان قمی اظهار کرد: در بین این رانندگان تاکسی حواله چهار هزار حلقه لاستیک توزیع شده، قیمت لوازم جانبی مورد نیاز تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها به شدت افزایش پیدا کرده و هزار حلقه لاستیک هم بین اتوبوس‌های درون شهری قم توزیع شده است.
وی خاطرنشان کرد: دولت از ده سال پیش تاکنون هیچ اتوبوسی را به قیمت یارانه ای به شهرداری قم واگذار نکرده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قم گفت: خطوط اتوبوسرانی منتهی به پردیسان از امروز ۲۵ آذرماه به درخواست شهروندان تغییر کرد که اجرای طرح جدید موجب کاهش زمان و صرفه جویی زمان می‌شود.
ذاکریان اظهار کرد: ۲۶ آذرماه یادآور رشادت رانندگانی است که به فرمان امام خمینی(ره) برای کمک به تخلیه کشتی‌هایی که اقلام مورد نظر مردم را آورده بودند به بنادر جنوبی شتافتند تا دست دشمنان به اقلام اساسی مورد نیاز مردم نرسد.
وی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای اصلاح ترافیک شهری در قم با بیان اینکه در خطوط اتوبوسرانی منتهی به منطقه پردیسان تغییراتی صورت گرفته است، بیان کرد: پس از اجرای طرح تحول خطوط اتوبوسرانی که در حدود سه سال قبل صورت گرفت، خطوط اتوبوسرانی پردیسان به پایانه شهروند منتهی شد و شهروندان از آن نقطه به وسیله مینی بوس به نقاط گوناگون پردیسان سفر می‌کردند ولی پس از اجرای این طرح درخواست‌های فراوانی از سوی شهروندان پردیسان برای تردد به وسیله اتوبوس‌ها در پردیسان به شهرداری ارسال شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قم اضافه کرد: حدود یکسال مطالعات پیرامون این مسئله توسط تیم مطالعات معاونت حمل و نقل و ترافیک انجام صورت گرفت و پیشنهادات مختلف برای اصلاح خطوط اتوبوسرانی پردیسان مورد بررسی قرار گرفت.
وی در ادامه از برگزاری جلسات مختلف با رانندگان خطوط اتوبوسرانی خبر داد و گفت: در این راستا نظرات و پیشنهادات امام جمعه پردیسان، ائمه جماعات و ساکنین منطقه پردیسان جمع آوری و مورد بررسی قرار گرفت که در نتیجه بررسی پیشنهادات و جمع بندی آن‌ها موجب افزایش خطوط پردیسان به چهار خط و گسترش پوشش شبکه حمل و نقل عمومی پردیسان با اتوبوس شد.
ذاکریان با اشاره به نقاط گوناگونی که شهروندان می‌توانند از آن مسیرها با اتوبوس‌های شهری به سمت پردیسان سفر کنند، گفت: شهروندان می‌توانند از چهارنقطه سطح شهر که شامل میدان ۷۲ تن، پایانه نبوت، قلعه کامکار و پارکینگ شرقی می‌شود به سمت منطقه پردیسان تردد کنند که ناوگان اتوبوسرانی کل این منطقه را پوشش می‌دهد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قم ادامه داد: تمام اتوبوس‌ها از مسیرهای ذکر شده به پایانه شهروند می‌روند ولی تردد در دو خط از آن‌ها در مسیر بلوار غدیر و دو خط دیگر در مسیر بلوار آیت‌الله بروجردی(ره) صورت می‌گیرد.
ذاکریان تاکید کرد: خط پایانه پارکینگ شرقی در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص)، بلوار حضرت خدیجه، میدان مرجعیت، بلوار آیت‌الله بروجردی و پردیسان را به صورت سریع‌السیر طی می‌کند که تنها در یک ایستگاه توقف دارد.
وی بیان کرد: در پردیسان نیز تلاش کردیم همین چهار خط تمام محلات و مناطق را مورد پوشش قرار دهد و با توجه به اینکه تغییرات صورت گرفته با درخواست‌های فراوان ساکنین منطقه پردیسان است بیش از پیش رضایت ساکنین این منطقه را فراهم کند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قم با بیان اینکه رانندگان نیز برای اجرای این طرح توجیه شده‌اند، تصریح کرد: با اجرای این طرح کاهش زمان و هزینه سفر محقق شده و توجیه اقتصادی نیز برای رانندگان فراهم شود.
وی با عنوان اینکه اجرای طرح تکمیل خطوط اتوبوسرانی منتهی به پردیسان از امروز ۲۵ آذرماه آغاز شده است، گفت: براساس این طرح مسیر جدید خط چهار از پایانه نبوت به سمت پردیسان در مسیر بلوار توحید، بلوار شهید منتظری، خیابان شهداء، میدان جانبازان، بلوار امین، بلوار جمهوری، پایانه مرجعیت، بلوارآیت الله بروجردی(ره)، جاده ورجان کهک، خیابان ابوالفضل نجات خواه، میدان شهدای فردو، بلوار امام علی(ع)، بلوار حجت الاسلام قلی پور، بلوار شهیدان تقوی، بلوار دانشگاه، پایانه شهروند است.
معاون شهردار قم همچنین به مسیر جدید خط پنج از پایانه قلعه کامکار به سمت پردیسان اشاره کرد و افزود: این مسیر شامل پایانه شهدای کامکار، میدان کشاورز، امامزاده شاه ابراهیم، میدان حضرت معصومه(س)، میدان سعیدی، خیابان امام خمینی(ره)، بلوار امیرکبیر(جاده اراک)، میدان مطهری (پل علیخانی)، خیابان آیت الله طالقانی(آذر)، سه راه بازار، ۴۵ متری عماریاسر، پارکینگ شرقی حرم مطهر، خیابان معلم، میدان روح الله، چهارراه شهداء، میدان جانبازان، بلوار محمد امین(ص)، میدان ارتش، بلوار غدیر، بلوار امام حسین(ع)(ولایت)، بلوار شهروند، بلوار سلمان فارسی، بلوار دانشگاه، پایانه شهروند خواهد بود.
وی ادامه داد: مسیر جدید خط هشت نیز از پایانه شهدای ۷۲ تن به سمت پردیسان از مسیر انصار، میدان دقایقی، میدان آزادگان، بلوار نواب، بلوار امام موسی صدر، میدان مطهری، میدان سعیدی، خیابان امام خمینی (ره)، بلوار امیرکبیر(جاده اراک)، بلوار منتظری، چهارراه شهداء، میدان جانبازان، میدان ارتش، بلوار غدیر، بلوار دانشگاه، خیابان مولوی، کریمی، خیابان ایمان، خیابان زمرد، خیابان شهیدان آقا محمدی، خیابان شهیدان تقوی، بلوار دانشگاه است.
ذاکریان گفت: مسیر اتوبوس‌های پایانه پارکینگ شرقی به سمت پردیسان نیز از خیابان معلم، بلوار پیامبراعظم(ص)، بلوار حضرت خدیجه(س)، میدان مرجعیت، بلوار آیت الله بروجردی، میدان آیت الله بهجت، بلوار ابوطالب، خیابان ابوطالب شماره یک، خیابان شهدای موتلفه شماره دو، خیابان استقلال، میدان شهدای آتش نشان، خیابان بصیرت، خیابان صلابت، بلوار امام علی(ع)، بلوار امامت، بلوار ۲۲ بهمن، خیابان سبلان، بلوار شهروند، پایانه شهروند عبور می‌کند و مسیر جدید شهاب دانش نیز از ابتدای بلوار شهید منتظری، بلوار نیایش، میدان جانبازان، بلوار محمد امین (ص)، میدان ارتش، بلوار غدیر، بلوار امامت، دانشگاه‌های پیام نور، فنی و حرفه ای، جامعه المصطفی، شهاب دانش خواهد بود.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری قم

    منبع خبر

    شهرداری قم

    شهرداری قم

    شهرداری قم یک شهرداری در شهر قم می باشد

      نظرات