مهندس مهدلو شهردار زرند : با همکاری نهادهای مربوطه مرکز نگهدای و عقیم سازی حیوانات بلاصاحب تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید .

مهندس مهدلو شهردار زرند : با همکاری نهادهای مربوطه مرکز نگهدای و عقیم سازی حیوانات بلاصاحب تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید .

از آنجائیکه قانون شهرداری ها، جمع آوری حیوانات بلاصاحب و دفع حیوانات مریض ،مزاحم و بلاصاحب در سطح شهر باید توسط شهرداری ها صورت پذیرد در این خصوص نشست هم اندیشی مهندس مهدلو شهردار زرند و روسای ادارات دامپزشکی،محیط زیست و نمایندگان مرکز بهداشت و فولاد زرند ایرانیان در راستای ایجاد ایجاد مرکز نگهداری سگهای ولگرد و ناقل بیماری در محل دفتر معاونت خدمات شهری برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی شهرداری زرند مهندس مهدلو شهردار زرند در این نشست ضمن قدردانی از تلاشهای مجموعه های شهرستان در خصوص ایجاد مرکز نگهداری حیوانات بلاصاحب گفت: شهرداریها به عنوان برنامه ریز و مجری شهری مسوولیت جمع آوری سگ های بلاصاحب را در سطح شهر برعهده دارند.

مهندس محمد رضا مهدلو با اعلام اینکه خوشبختانه نهادهای اداری شهرستان همراه و همیار مجموعه شهرداری در این خصوص بوده اند و امیدواریم تا پایان سال ۹۷ این مرکز را به بهره برداری برسانیم گفت: بهترین راه کنترل جمعیت سگ های ولگرد زنده گیری و خروج از سطح شهر و عقیم سازی آنهاست .

منتخب شورای شهر زرند اظهار داشت: تا زمانی که فقط شهرداری متولی جمع آوری و اتلاف این حیوانات است نمی توان به درستی این معضل را مدیریت کند واگرکار بصورت مشترک توسط مرکز بهداشت ،شهرداری و دامپزشکی انجام شود می توان جمعیت این حیوان را کنترل کنیم.

رضا یزدانپناه معاون خدمات شهری شهرداری زرند از فعالیتهای انجام شده در این مرکز گفت و افزود: تاکنون عملیات تسطیح و زیر سازی ،فنس گذاری و پایه گذاری این مکان انجام شده است.

یزدانپناه ضمن قدردانی از همکاری شرکت فولاد زرند ایرانیان اظهار داشت: مشکل حیوانات ولگرد ، مسئله پیچیده ای شده چرا که از یک سو، کشتن این حیوانات ممکن است تبعاتی مانند اعتراض فعالین محیط زیست را به همراه داشته باشد و از سوی دیگر، زنده گیری و عقیم سازی و نگهداری از آنها، بسیار مشکل و هزینه بر است.

معاون خدمات شهری شهرداری زرند اظهار امیدواری کرد با ساخت اتاقک های مخصوص این طرح به زودی عملیات زنده گیری این سگها آغاز شود .

دکتر لطف علی پور رئیس اداره دامپزشکی و مهندس منتظر رئیس اداره محیط زیست نیز در این نشست از آمادگی ادارات خود برای اجرای این طرح گفتند.

شایان ذکراست خانم مهندس دانش مجری طرح جمع آوری و نگهداری از حیوانات بلاصاحب نیز به صورت تلفنی به ارائه نظرات و دیدگاههای خود در این خصوص پرداخت .

[if gte mso ۹]> Normal ۰ false false false EN-US X-NONE AR-SA لینک اصل خبر در سایت شهرداری زرند

    منبع خبر

    شهرداری زرند

    شهرداری زرند یک شهرداری در شهر زرند می باشد

      نظرات