مهندس علی طوماری عضو شورای مرکزی در گفتگو با «صما»: وزیر راه هرچه سریعتر وضعیت رییس سازمان را تعیین تکلیف کند/امور شورای مرکزی  لنگ مانده است.#

مهندس علی طوماری عضو شورای مرکزی در گفتگو با «صما»: وزیر راه هرچه سریعتر وضعیت رییس سازمان را تعیین تکلیف کند/امور شورای مرکزی لنگ مانده است.#

عضو شورای مرکزی در گفت‌وگو با «صما»:
وزیر راه هرچه سریعتر وضعیت رییس سازمان را تعیین تکلیف کند/امور شورای مرکزی لنگ مانده است.
عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خواستار تعیین تکلیف هر چه سریعتر رییس شورای مرکزی از سوی وزیر راه و شهرسازی شد.
وزیر راه هرچه سریعتر وضعیت رییس سازمان را تعیین‎تکلیف کند/ امور شورای مرکزی لنگ مانده‌است علی طوماری در گفت و گو با «صما» تاکید کرد: انتظاری که از مهندس اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی داریم، این است که هرچه سریعتر وضعیت رییس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی را تعیین تکلیف کند.

وی ادامه داد: حرف ما این نیست که ابقای آقای رجبی در مقام ریاست سازمان، قانونی است یا نیست؛ فقط درخواست ما این است که براساس هر آنچه که قانون می گوید و هرآنچه که در مورد ایشان صدق می کند، وضعیت رییس شورای مرکزی مشخص شود.

طوماری با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل تعلیق وضعیت رییس سازمان، شورای مرکزی لنگ این قضیه مانده است، تصریح کرد: در شرایط فعلی نمی توان جلسات را تشکیل داد و برای اعضای شورای مرکزی این ابهام وجود دارد که مهندس رجبی همچنان مقام ریاست را برعهده دارد یا چنین نیست.

وی ادامه داد: اگر وزیر راه و شهرسازی سریعتر در این باره تصمیم گیری و آن را ابلاغ کند، شورای مرکزی می تواند به وظایف خود عمل کند و کار خود را ادامه دهد.

تشکیل جلسات و مصوبات در غیبت رییس معنایی ندارد

طوماری در پاسخ به اینکه آیا در حال حاضر جلسات شورای مرکزی رسمیت دارد، گفت: یکی از ارکان شورای مرکزی، رییس شورا است و زمانی که وی در جلسات حضور نداشته باشد، به معنای غیبت یکی از ارکان است و در غیاب یکی از ارکان اصلی به عنوان رییس آن مجموعه، تشکیل جلسات و سایر مصوبات معنایی پیدا نمی کند.

این مسئول سازمانی یادآور شد: بنابراین ما در شورای مرکزی منتظر تعیین تکلیف وضعیت آقای رجبی هستیم تا اگر در سمت خود باقی ماندند، بتوانیم مثل سابق به کار خود ادامه دهیم. در غیر این صورت، وزیر راه و شهرسازی جلسه ای در وزارتخانه برگزار کنند و برابر ضوابط و آیین نامه های موجود، رییس شورای مرکزی را انتخاب کنند.

اصلاح ساختار ساخت و ساز مهمتر از اصلاحات در نظام مهندسی است

وی همچنین در پاسخ به اینکه تداوم اصلاحات در سازمان های نظام مهندسی چقدر ضرورت دارد و وزیر جدید راه و شهرسازی در این بخش بهتر است چه رویکردی داشته باشد، گفت: اینطور مطرح کردن قضیه که آقای اسلامی علاقه ای به تداوم اصلاحات در سازمان نظام مهندسی ندارد، شاید صحیح نباشد.

طوماری افزود: طبقه گفته های وزیر راه، مسائل سازمان نظام مهندسی در صدر برنامه های ایشان قرار ندارد؛ چرا که وزارت راه و شهرسازی یک وزارتخانه عریض و طویلی با مسئولیت های خطیر و متعدد است که نظام مهندسی تنها یکی از این وظایف و ماموریت ها است.

وی تاکید کرد: بنابراین صحیح نیست که وزیر یک وزارتخانه تمام برنامه ها و وظایف خود را رها کرده و تنها به حل مسایل سازمان نظام مهندسی اکتفا کند. بر این اساس، مسئله عمده ما اصلاح سازمان های نظام مهندسی نیست، بلکه اصلاح ساختار ساخت و ساز است که اجرایی شدن آن ضروری است.

طوماری با بیان اینکه اصلاح ساختار ساخت و ساز، به جز با الزامی شدن بیمه ساختمان موفقیت آمیز و عملیاتی نخواهد شد، اظهار داشت: نکته اساسی این است که اگر ساختمان ها بیمه شوند، همه مردم، سازندگان و مهندسان به دنبال عملکرد خوب و حرفه ای می روند.

وی در خصوص دلایل این امر تشریح کرد: چون به طور قطع هزینه ای که بیمه برای بیمه کردن ساختمان های فاقد کیفیت دریافت می کند، بسیار بالاتر از هزینه ای خواهد بود که برای ساختمان های باکیفیت و مقاوم اخذ می کند.

عضو شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان در پایان خاطر نشان کرد: بنابراین در چنین وضعیتی همه ملزم می شوند که به سمت و سوی ساخت و ساز باکیفیت، استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد و باکیفیت، نقشه خوب و خدمات مهندسی باکیفیت حرکت کنند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی یک انجمن در شهر تبریز می باشد

      نظرات